під час Нового Року, 11-14 січня, з метою зліквідувати все сильніший рух
внутрішнього резистансу в Україні...".
26 січня
„Є ще відважні й тверезі голови на Заході, які не лише виразно бачать
небезпеку нової дипломатії, але й остерігають проти неї. Про нашу Церк
ву останнім часом написано багато, в багатьох випадках сказано гірку
правду про ватиканських дипломатів та екуменістів. Знайшлися її обо
ронці і чесні працівники пера, які не бажають дати затріюмфувати фаль
шивій моралі і неправді...".
21 лютого
„16 лютого делегація Комісії прав людини Світового Конгресу вільних
українців передала на руки директора Комісії прав людини ООН Марка
Шрайбера меморандум з прилогами з справі запротореного на необмеже
ний час до психіятричного закладу українського науковця Леоніда Плю
ща, якого дисидентські кола в СССР ідентифікують з Комітетом прав
людини в СССР, що його очолює академік А. Сахаров...".
22 березня
„У програмі урочистостей з приводу інавгурації Президента Ричарда
М. Ніксона у Вашінґтоні 20 січня взяла також участь капеля бандуристів
ім Шевченка.... Про Каперлю вже знали як про визначну і найбільш
атракційну групу, і в програмі поставили її на закінчення, як це стверди
ла пані Месінджер, відповідальна за мистецьку частину з Інавгураційного
комітету...".
11 вересня
„28-ма Конвенція Об'єднання Українських Євангельсько-баптистських
церков у ЗСА, яка відбувалася в місті Флядельфії від 31 серпня до 3 ве
ресня, на підставі докладних фактів з глибоким занепокоєнням повідо
мляє весь вільний світ, що переслідування віруючих в СССР взагалі, а в
Україні зокрема, не тільки не вгавають, а з кожним днем посилюються.
Потвердженням цього факту є нові арешти провідних віруючих, які сто
ять на фундаменті науки Слова Божого, покарання за відправлення Бого
служінь, замикання молитовних домів у багатьох місцях і багато інших
форм репресій та знущань над віруючими...".
„Свобода", рік 1983-ій
6 січня
„У минулому 1982 році діялися і наросли проблеми і події, що їх одіди-
чив цей новий 1983 рік. Це, кажучи американською фразеологією, „неза-
кінчені бізнеси". Воно стосується і наших рідних українських, американ
ських і міжнародних справ. В Україні продовжуються процес русифіка
торського перетворення української нації у „совєтський народ" з росій
ською мовою і культурою, і не знаємо, чи в новому році цей процес погли
биться, чи, може, спровокує новий опозиційний рух, який виявився востан-