дів. Немає ні однієї ділянки життя, в якій Москва не знаходила б не
безпечного для себе націоналізму...".
1 лютого
МІністер закордонних справ Канади Говард Ґрін промовляв 26 січня в
Торонто на бекеті, влаштованому Комітетом українців Канади для від
значення 45-их роковин звільнення України з-під російського панування і
проголошення незалежної Української Народної Республіки. У своїй про
мові він заявив, що Канада продовжуватиме на терені Об'єднаних Націй
боротьбу за розгляд справи поневолених України і балтійських народів,
не зважаючи на те, що совєти докладають усіх зусиль для відтягнення
уваги членів ООН і міжнародної опінії від цієї проблеми і на спрямування
усієї уваги на справу африканського колоніялізму...".
6 квітня
„Вашінґтон. Комісія плянування столиці (The National Capital
Planning Commission) остаточно затвердила обрану Комітетом пам'ятни
ка Шевченкові площу для побудову пам'ятника, як також і запропонова
не оформлення тієї площі, що має становити інтегральну частину разом
з пам'ятником. В середу, 3 квітня, площа та проект її оформлення були
затверджені екзекутивою комісії, а наступного дня проект був апробова
ний і остаточно затверджений пленумом комісії, так що справа площі і її
оформлення остаточно вирішені. Залишається ще тільки таке ж оста
точне затвердження проекту самого пам'ятника Комісією мистецтва. Ця
комісія вже раніше в принципі схвалила проект скульптора Леоніда Мо-
лодожанина, що його відзначило першою нагородою окреме жюрі...".
7 травня
„Це справді невимовно сумний факт, що ми й досі не маємо ні одної кате-
дри українознавства при американському університеті. Росіяни мають 70
своїх катедр, поляки - 20, мадяри і вірмени мають свої катедри, тільки ми
ще досі не можемо здобутися хоч на одну катедру українознавства..".
25 травня
„Третя подія національно-політичного значення - це звільнення з нево
лі по 18 років мучеництва Митрополита Кир Йосифа Сліпого комуноро-
сійським урядом. Ця небуденна подія спричинила велике розголошення в
світі української антиколоніяльної, антиросійської боротьби...".
„Свобода", рік 1973-ій
З січня
„Окидаючи поглядом минулий, 1972 рік, треба ствердити, що для свідомо
го українства в поневоленій Москвою країні і в дальшому для всього україн
ського народу в УССР він проходив під знаком посиленого режимного натиску
і кагебівського терору з одного боку, а з другого - в супроводі все наполегли
віших намагань режиму до повної інтеграції Української ССР в склад нової ро
сійської імперії під назвоюСоюзу Совєтських Соціялістичних Республік.
Почався 1972 рік відомими січневими арештами, проведеними перед і