нє у постаті Гельсінських груп. Ніхто з українських і об'єктивних міжна
родних совєталогів не передбачує, щоб наступник Брежнєва Андропов, ге
нерал КҐБ, його недавній шеф, розпочав якусь нову „відлигу" у внутріш
ніх відносинах в СССР, зокрема в УССР та в міжнародній ситуації...".
4 лютого
„Вашінгтон. - Комісія безпеки і співробітництва в Европі, відома та
кож під назвою Гельсінської комісії в американському Конгресі, опублі
кувала ще 31 січня ц. р. документ, в якому вона висуває вісьмох дисиден
тів і оборонців Гельсінкських угод із Східньої Европи на Нобелівську на
городу миру в 1983 році.
Із Совєтського Союзу найменовано Юрія Орлова, Анатолія Щаран-
ського і Миколу Руденка, голову Української Гельсінської Групи, литов
ця Віктораса Петкуса (всі ув'язнені); з Чехо-Словаччини - Вацлава Ґаве-
ла, з Польщі - Лєха Валенсу, Яцека Куроня і Адама Міхняка...".
березня
„Владика Лостен висловив переконання, що чим сильніше Українська Ка
толицька Церква переслідувана в СССР, тим вона стає міцнішою. Він інфор
мував про те, що „Церква в катакомбах" має своїх священиків, монахинь,
вона постійно діє, виконуючи всі свої обов'язки: Богослуження, хрещення,
вінчання. На його думку, совєтська влада знає про існування Церкви в підпіл
лі, але вона не є в силі її зовсім знищити, як не є в силі знищити віри в Бога.
Українська Православна Церква в Україні сьогодні перебуває в такому само
му становищі, як і католицька, і так само вона заборонена...".
„Свобода", рік 1993
5 травня
„Київ. - Тут 1 травня з ініціятиви Спілки коміністів України, Фронту тру
дівників України і об'єднання „Трудова Україна" відбулася демонстрація з
участю до 2,500 людей, переважно похилого віку. Демонстранти пройшли
від арки Дружби Народів до пам'ятника Ленінові з гаслами і транспаранта
ми: „Хай живе Комуністична партія України!", „Долой парляменти і прсзі-
дєнтов!", „Возвратіть совєтскую власть!", „Скасувати заборону КПУ!"
тощо. Демонстрантів охороняли загони міліції особливого призначення
(ЗМОП) і загін „Беркут". Невеликі комуністичні групи особливої аґресив-
ности не виявляли, традиційне покладання квітів до подніжжя пам'ятника
Ленінові відбулося без порушень громадського порядку...".
18 травня
„У минулих чотирьох роках події у Східній Европі зовсім абсорбу
вали увагу американських і канадських українців. Наш погляд був
звернений на Україну, нашу і наших предків країну походження, нею
ми жили і для її народу і його потреб ми відкрили наші серця.
Потворили ми нові організації, приспали давні і спрямували діяльність
на допомогу Україні, з більшим чи меншим успіхом. Нав'язалися давно
відтяті контакти, виміна науковцями, запізнання чолових членів з політич-