(
VI , ЗБАГНУТИНЕЗЕАГНЕННЕ )
Василь МОРОЗ
БЕЗМЕЖЖЯ - В САМІЙ ЛЮДИНІ
Зцілює пісня рідною мовою
Чим частіше співає людина гарні пісні, тим ліпше в неї здоров'я. І на
впаки, чим більше хто гнівається і свариться, тим важчих недуг собі на
живає. Виходячи з цього принципу, у єдиному на весь світ вокально-кон
сультативному центрі імені Шаляпина (Москва) випрацювали комплекс
спеціяльних звуко-гімнастичних вправ. Тут дослідили, що існує певний
взаємозв'язок між голосом і м'язами фізичного тіла. Коли мускули
кволі, то й голос звучить глухо, по-старечому. Якщо ж тренувати м'язи,
то й голос стає чистим, гармонійним. Тим-то пацієнтам центру, треную
чись перед дзеркалом, „ставлять" і голос. Результати - приголомшливі.
Люди, схожі колись на гаки, випростуються на очах. У них, за свідчен
ням багатьох авторів, зникають хвороби, надто ж серцево-судинні. Лю
дина почувається наново народженою. Кращою стає шкіра лиця, а саме
обличчя вродливішим... Практикуються два види вправ: загальні, які ні
кому не протипоказані й корисні абсолютно всім, та індивідуальні. Наве
демо тут кілька вправ з першої категорії:
„Поліна Віардо"
Обертайтесь плечима назад (почергово то лівим, то правим) - повіль
но, із зусиллям, пробуючи окреслити повне коло. Так, ніби розправляєте
крила. При цьому розтягуються навскісні м'язи живота, спини, стає
еластичнішим хребет. Проказуйте при цьому звук „і", то понижуючи, то
підвищуючи голос. Цей звук найм'якший і його вібрації добре гармонізу
ють діяльність внутрішніх органів...
Звісно, в центрі не винайшли нічого нового, а просто реалізували забу
ті ідеї. Ще, приміром, у староіндійських трактатах даються такі поради.
Якщо ми хочемо, наприклад, аби наші нирки функціонували бездоганно,
то треба часто тягнути на одній високій ноті той же звук „і"...
Життєдайний голос „душі світової"
Про сильний цілющий вплив музики на фізичний організм і психіку
людини знали ще в стародавні часи і вміли використовувати його для лі
кування. Згадки про це містяться вже в папірусах давньоєгипетських
жерців. Відомо, що в III віці до нашої ери у Парфянському царстві діяв
музично-медичний театр, де з допомогою спеціяльно підібраних мелодій
лікували від нудьги, нервових розладів, серцевого болю, інших захворю-