вань. А до медичних засобів цілителів-аборигенів Австралії входили му
зичні інструменти: намагаючись повернути здоров'я своєму пацієнтові,
лікар орудував „цілим оркестром" сопілок. Піфагор вважав, що з допо
могою музики можна успішно боротися з різними душевними недугами,
роздратуванням, гнівом, смутком, загалом з будь-яким духовним по
тьмаренням. До речі, у школах цього філософа і математику вивчали
під певну мелодію - вважалося, що музика здатна підвищувати й розви
вати інтелект. Взагалі, в античній міфології бог лікарів Ескулап обов'яз
ково був і музикантом, а легендарний співець Орфей - ще й цілителем.
Демокріт рекомендував музику проти чуми. Галієн лікував нею зміїні
укуси. Ще хтось відганяв скорпіонів від житла, невтралізував дію їхньої
отрути на живі організми тощо.
Про такі властивості музики не забували і в епоху середньовіччя. В
Італії з допомогою відповідної мелодії, темп якої зростав щохвилини, ря
тували від отруйних укусів тарантула: підкоряючись ритмові, укушений
рухався чимраз швидше, мовби „зтанцьовуючи" всі наслідки такого на
паду на нього. Мелодія ця й досі відома під назвою „тарантелла".
Першу спробу клясифікувати музичні твори за їх впливом на здоров'я
людини здійснив знаменитий винахідник Томас Едісон. Він відібрав 112 п'єс...
Танець вирівнює біоенергетику
Символізуючи собою всю динаміку життя, він стабілізує людське біо
поле. Недарма ж у всіх стародавніх культурах танець вважався магічним
або навіть священним ритуалом, який допомагав людині досягти внутріш
ньої гармонії, підтримувати в собі душевну рівновагу, веселий настрій.
Зрештою, кожен з нас, мабуть, відчував, як одночасно з черговими такта
ми музики наші ритмічні кроки мовби „проганяють" із свідомости сму
ток, гнів, незадоволення, роздратування. У танцювальній містерії бере
участь кожна клітина організму - вона збуджується й масажується. Кров
пришвидшує свій рух по всіх судинах і капілярах. Вона збирає й виводить з
тіла токсичні субстанції, а вводить у його тканини й органи необхідні еле
менти, виробляючи їх за командою мозку, який спрацьовує так завдяки
позитивним емоціям, котрі нам дарує танець. Мало того, адепти багатьох
духовних практик переконані, що під час кружляння в парі чи й без неї під
приємну мелодію ми прилучаємось до єдиного ритму Космосу...
На Заході існує чимало клінік і санаторій, де з допомогою музикотера
пії і ритмічно-танцювальних вправ лікують різноманітні неврози, захво
рювання опорно-рухової системи і навіть психічні розлади. А в багатьох
кутках нашої плянети лікування танцем і далі практикують шамани.
Причому, за їхньою методикою, він мас бути обов'яково сольним (тобто
без партнера) і спонтанним (хаотичним) - кожен може вибирати для себе
той ритм і форму, котрі йому найбільше відповідають. Ще ліпше, радять
спеціялісти, самому й вибивати собі ритм чи наспівувати мелодію. Рухи
ж мають бути абсолютно довільними й максимально розслабленими.
Тоді лікувальна ефективність танцю найвища. Звісно, свою користь ма
ють і аеробіка й вальс. Але це все-таки штучні утворення, котрі передба
чають певну дозу м'язового напруження...