належатиме до грецько-слов'янського союзу. Цей союз буде під її
протекторатом, і до нього будуть належати: Росія разом з
Галичиною, Буковиною і Угорською Руссю, сербсько-хорватсько-
словінське королівство, болгарське царство, чесько-моравсько-
словацьке королівство, етнографічна Польща, далі Греція, Румунія
і Албанія. Це, казав Пальмов, єдина розв'язка східнього питання.
Про українців, чи пак русинів, у цьому пляні грецько-слов'янського
союзу не говориться, немов би їх взагалі не було. А втім „Новое
время" писало, що спроби насаджування російського православ'я
серед населення Східньої Галичини натрапляють на великі
труднощі, „бо тут самі темні селяни, зате воно (православ'я)
шириться в Західній Галичині, на Лемківщині, бо там нарід більш
освічений". Значить, над тими „темними селянами" прийдеться ще
„попрацювати", а збори „Галицко-русского благотворительного
общества" 9 грудня 1912 року висловили надію, що й у Східній
Галичині справи поліпшаться, бо „зближається хвилина, в якій
Росія зможе упімнутися за переслідуваних братів в АвстріГ'.
Ця „хвилина" прийшла з вибухом Першої світової війни й з
окупацією Східньої Галичини російськими військами.
13 „Діло", 11 грудня 1912, стор. 6.
Олесь ГОНЧАР:—
=
Якщо після всього, що Україна зазнала, якщо після
поколінь розстріляних, депортованих, замучених по тюрмах
та концтаборах, народ іще зберіг себе, якщо наш дух не занепав
і воля до життя не зникла, якщо сьогодні на зміну тим, що були,
стають до дії, до праці нові покоління роботящих, безстраш
них, здатних піднестися до найвищої єдності душ, то віриться:
такому народові —жити!
З привітального слова на відкритті Установ
чого з'їзду Народного Руху України 8-го верес
ня 1989 року.