землі. Вони не бачили і не знають горіючих міст і сіл, гори трупів і
море української крови; вони не бачили довгих колон мужчин,
жінок і дітей, гнаних ворогами на німецьку каторжну роботу та
тисячі-тисячі в совєтський Сибір, на тортури, тяжкі непосильні
праці, страждання і смерть. Вони мало знають також і про героїчну
боротьбу УПА, що боролась без ніякої зовнішньої допомоги з
двома до зубів озброєними хижаками. Тому це треба записати і то
вже тепер на фільмовій стрічці, поки не запізно, на базі об'єктивної і
правдивої документації, поки ще живуть жертви терорів та свідки й
очевидці трагічних подій.
Щоб приступити до реалізації цього великого проекту,
Українсько-Канадський Дослідчий і Документаційний Центр
потребує нашої всебічної моральної і матеріяльної допомоги! Ми
твердо віримо, що хіба не знайдеться між нами понад дво-
мільйоновою і, щиро кажучи, не бідною вже українською
діяспорою нікого, який заперечив би цю так конечно потрібну нам
справу і не прийшов з фінансовою допомогою. На випродукування
фільму англійською і додатково ще двома-трьома мовами потрібно
під теперішню пору мільйон долярів. Ми говоримо про понад два
мільйони українців у діяспорі. Чи не виглядає це, що на зложення
мільйона долярів треба, щоб кожний чи кожна зложили по 50
центів? Кожний, хто читає це, скаже, що то фантазія... Воно так і ні!
Тому будьмо більш реальні, напевно кожний не зложить, бо на світі
так було і буде; на жаль, часто дають ті самі, а ті, які не дають,
критикують. Однак у цьому випадку будьмо доброї думки про нашу
національну свідомість. Коли хочемо бути собою, хочемо, щоб нас
шанували і з нами рахувались, ми в першу чергу мусимо шанувати
себе самі. У світі без праці і боротьби нічого легко не приходить!
Тому з'єднані духом і національною відповідальністю, щоб
обороняти нашу правду, українське добре ім'я і честь, покажім і
переконаймо наших ворогів і приятелів, що ми народ з великим
минулим, тисячолітньою християнською культурою, народ, що у
цілій своїй довгій історії ніколи у нікого не просив і не загарбував, як
то робили численні його вороги, а все по-геройськи боронив,
боронить і боронити буде свою землю, добре ім'я аж до перемоги!
Україна в Другій світовій війні була поневолена й осамітнена, а
геройська Українська Повстанська Армія на два фронти боролась з
німецькими і большевицькими наїзниками без жодної зовнішньої
допомоги. Західній світ знову, як у 1920-их роках, так і 1940-их ро
ках, не добачував української проблеми, зате тепер поносить кон-
секвенції, а світ буде так довго у неспокої, поки всі народи, а в тім
і Україна, не стануть вільними і ні від кого незалежними самостій
ними державами — бо свобода є неподільною!