До щирих пожертв на цю так велику справу закликають нас
наші ієрархи, СКВУ і всі крайові централі. Тому жертвуймо щедро і
скоро! З переконанням, що кожна найменша пожертва потрібна і
конечна, однак Українсько-Канадський Дослідний і Документа
льний Центр запрошує жертводавців на патронатів, меценатів,
фундаторів і добродіїв, які, зложивши поважні суми, увійдуть в
історію створення фільму! Всі жертводавці одержать посвідки,
потрібні для податкових цілей.
* * *
У своїх плянах дальшого випуску документальних фільмів про
важливі історичні події українського народу, Українсько-Канадсь
кий Дослідчо-Документальний Центр (УКДДЦ) приступив до
активної праці над фільмом „Україна в Другій світовій війні".
Безперечно, що підготова і реалізація цього пляну вимагає і
вимагатиме багато зусиль, праці та матеріяльних засобів. Але ми
переконані, що завдяки відданим цій справі особам, які безза-
інтересовно працюють, як і колись над випуском фільму „Жнива
розпачу", — заплянована ціль буде з повним успіхом виконана.
Продумавши та устійнивши, в першу чергу, зміст фільму і його
завдання, управа вирішила, які матеріяли потрібні і де їх шукати. А
шукати треба між живими ще свідками цієї епохи — нашими і
чужинцями. Бо тільки на такому всесторонньому підході має бути
побудований фільм
Група членів управи УКДДЦ та „добровольці" приступили до
активної і послідовної праці у різних країнах, розшукуючи свідків
подій.
Нав'язаний контакт приніс несподівано великий успіх. Навесні
1989 року на звукозаписи і відео записано ряд важливих інтерв'ю з
окремими свідками з політичного, військового, релігійного й іншого
життя з різних країн Европи. Тільки в серпні 1989 року записані на
фільмову стрічку інтерв'ю з 34-ма свідками в Німеччині, Франції,
Англії і Голляндії.
Найближчим часом запляновано поїздку в Америку, по
Канаді, а опісля ще одну до Европи. На сьогодні в архівах УКДДЦ
зберігаються 54 фільмові і 48 звукові записи дуже важливих свідків з
Другої світової війни. В загальному це приблизно 250 годин
зарекордованого документального матеріялу. До переслухання є це
коло 220 осіб, що треба зробити до кінця 1990 року, щоб у 1991
році, у 50-річчя німеіцькр-совєтської війни, яка в першу чергу
проходила на землях України, появився фільм на міжнародних
телевізійних екранах. Тоді вільний світ зможе довідатися, що в цій
війні український народ більше, ніж будь-який інший, зазнав