Зовсім окремий статус мають у нашій закордонній службі місії
на мировій конференції, де головне місце займав граф Михайло
Тишкевич, тогочасний посол УНР при Святішому Престолі,
згодом у Парижі (1919-1920). Раз ми при такій особі, то для повноти
увартіснення нашої дипломатичної еліти нижче подається коротка
листа достойних особистостей українського дипломатичного
корпусу закордоном у 1918-1924 роках:
граф Михайло Тишкевич: Ватикан, Париж, Мирові конферен
ції;
барон Микола Василько: Берн, Рим, Берлін;
проф. Олександер Шульгин: Софія, Париж, Ліґа Народів,
міністер закордонних справ (11918);
Вячеслав Липинський: Відень, при уряду УНР у Варшаві (1920);
проф. СергійШелухин: голова Мирової делегації з Советською
Росією в Києві 1918, Париж (1919);
проф. Олександер Лотоцький: Стамбул, Патріярший Престіл
(Фанар);
проф. Кость Мацієвич: Букарешт;
проф. Андрій Яковлів: Відень, Гаага, Брюссель;
князь Іван Токаржевський-Карашевич: Відень, Стамбул;
проф. Максим Славинський: Прага, Дон, Кубань;
д-р Євген Лукасевич: Берн, Варшава (при уряді УНР);
міністер Андрій Лівицький: Варшава, міністер юстиції (1920),
прем'єр (1921/22);
проф. Дмитро Дорошенко: міністер закордонних справ 1918,
Београд(1919);
Федір Лизогуб: прем'єр Ради Міністрів (1918).
В остаточному зіставленні наш дипломатичний штаб був
складений із послів, міністрів-резидентів, шефів місій, уповноваже
них міністірв, посланників (шарше д'афферів — ад інтерім) та
консулів із особливими дипломатичними уповноваженнями (в
заступстві посла чи посланника). Було всіх їх біля 95 особистостей
*), акредитованих у різних процедуральних формах по конкретних
випадках.
Допоміжними у великому економічному та персональному
розумінні були консули в їх окремих приміщеннях, або при
представництві в окремому департаменті. Разом їх було 105, при
чому 71 особа із них мала повноконсулярний статус. Із цих же 70-ти
осіб плюс одна — п'ятнадцять осіб мали посереднє політично-
адміністративне призначення бути замісниками нашого диплома
тичного представництва. Консулами та заразом дипломатами з
*) в тому послів та уповноважених міністрів 55, шарже д'афферів 25, та
15 консулів з дипломатичними уповноваженнями.