І справді, вже другого дня В. Сохан приносить дбайливо
написані на машинці відповіді на усі поставлені йому питання, і нам
не залишається нічого іншого, як подякувати за його пильність, яка,
до речі, відома усім, що мають зв'язок із цією діловою людиною.
— Як довго працюєте в УНСоюзі та на яких постах?
— Я працюю в УНСоюзі вже сороковий рік. Три місяці після
мого приїзду до Америки мені запропонували працю в Рекордо-
вому Відділі УНСоюзу, і в червні 1949 року я покинув сусідній банк
і став на працю в УНСоюзі, хоч і за дещо меншу як у банку платню.
Я вибрав УНСоюз, бо хотів працювати в українській установі на
службі українському народові.
Моїм першим шефом був головний секретар Дмитро Галичин,
опісля головний секретар проф. Григорій Герман, а третім —
головний секретар д-р Ярослав Падох. На Конвенції в 1966 році я
був обраний заступником головного предсідника і керівником
Рекордового Відділу, потім цей пост змінено у назві і тоді я був
заступником головного предсідника і рекордовим секретарем, а від
Конвенції в 1974 році я обняв пост головного секретаря. Назви
постів мінялися, але обов'язки були в більшості такі самі з тим,що їх
прибувало щораз більше.
— Який момент праці згадуєте якнайкраще й уважаєте успіхом
для УНСоюзу?
— Найкращими успіхами УНСоюзу, як і цілої української
громади в Америці, за моєї праці була побудова та відкриття
пам'ятника Тарасові Шевченкові у Вашінґтоні, коли на це відкриття
пам'ятника прибуло і на ньому маршувало понад 100,000 українців.
Це був безсумнівно найбільший успіх УНСоюзу, який заініціював
акцію побудови пам'ятника Шевченкові та створення окремого
Комітету Будови Пам'ятника Шевченкові, потім відограв провідну
ролю у всіх акціях старань і боротьбі за дозвіл побудувати цей
пам'ятник у Вашінґтоні, а вкінці був глибоко заанґажований у
самому відкритті пам'ятника, коли всі члени Головного Уряду
УНСоюзу та службовики Головної Канцелярії допомагали в
проведенні цього великого свята і масової демонстрації українців
Америки.
Другим великим успіхом УНСоюзу та українців на поселеннях
був Перший Світовий Конгрес Вільних Українців, у підготовці та
проведенні якого працювали провідники УНСоюзу та редактори
союзових пресових органів „Свободи" й „Українського Тижневи
ка".
До великих успіхів — досягнень УНСоюзу, треба теж зараху
вати видання двох томів Англомовної Енциклопедії Українознав
ства. До 1970
року Український Народний Союз та українська