УНС і, думаю, мені це вдалося.
Велике надбання УНСоюзу — це наша українська будівля.
Не тільки мають в ньому просторе, вигідне і модерне примі
щення наша Головна Канцелярія і наше видавництво, але будинок
приносить ще поважний прибуток, яким можемо допомагати нашо
му членству і цілій українській громаді.
— Маючи такі фонди, чи можете сказати, на які громадські цілі
УНС найбільше дає датків?
— Важко сказати. Із ростом майна, ми могли значно збільши
ти фінансову допомогу і для своїх членів, і для цілої громади. Ми
даємо кожного року дотації на стипендії, на видання. Ось,
наприклад, ми зфінансували видання двох томів Англомовної
Енциклопедії Українознавства за суму 325.000 долярів; ми дали
72.000 долярів на видання преважливого для українців твору
англійського ученого Роберта Конквеста про Великий Голод в
Україні, а тепер уже зложили до Гарварду 150.000 долярів на наукові
видання з приводу 1000-річчя Хрищення України. На вдержання
нашого видавництва ми доплачуємо рік-річно 700.000 дол. Не мен
шу нашу підтримку дістає цілорічне місце зустрічей української
спільноти —Союзівка. Чи це все не вказує на те, що наша установа є
найбільш щедрою, коли йдеться про допомогу українським почи
нам?
— Чи Ви не думаєте, що УНС роздріблює свої фінансові
здобутки, даючи на стільки цілей?
— Бачите, воно є так: майже в кожній місцевості, де є українці,
маємо членів-союзовців, а вони бажають показати громаді, що їхня
організація має зрозуміння для усіх українських починів, — тож
часто трапляється, що саме наші члени просять нас не забувати і про
їхні місцеві проблеми. Але ми таки стараємося давати в першу чергу
на центральні організації. А вже найбільшою нашою фінансовою
підтримкою втішається наша союзова преса — „Свобода" і
„Український Тижневик" і „Веселка", бо без них наш зв'язок з
українською спільнотою був би неможливий. Видання і публікації
— це справа найважливіша, бо лише через них можемо знайти
дорогу до молодого покоління. Але щоб це осягнути, ми мусимо
старатися про вищий рівень нашої преси.
— Чи уважаєте, що УНС має можливості поширити свою
діяльність у Канаді?
— Розуміється, можливості є і вони великі, але ці можливості
досі ще не використані як слід.
— А яку фінансову політику думається вести у найближчому
майбутньому?
— Вона мусить бути консервативна, бо нас обмежують закони,
яким підлягають такі обезпеченеві (братські) організації, як наша.