— майно і фінанси УНС.
Ми застаємо пані Уляну заклопотану і до краю зайняту
близьким завершенням ювілейних святкувань і відзначувань, у
яких вона теж виконує завдання голови Фінансової комісії у
Крайовому Комітеті 1000-річчя Християнства України-Руси. Нашу
розмову раз-у-раз перериває телефон, прибігають люди зі
запитами, і вона просить дати їй трохи часу, щоб передумати
питання та спокійно на них відповісти.
Коли вкінці наступає ця година, пані Уляна рішуче заповідає
своїй секретарці, що не буде відбирати ніяких телефонів і не
прийматиме відвідувачів. Ми почуваємось дещо ніяково, що
забираємо їй дорогий час, призначений для такої важливої праці,
але знаємо, що У. Дячук завжди була і буде — всеціло віддана
громадській праці, хоч цю відданість її не один раз надуживається.
Отже ми стараємося наші питання скоротити якомога більше, щоб
не терпіла на тому і наша співрозмовниця і неполагоджені справи,
що їх напевно буде викінчувати пані Уляна відтак до пізнього
вечора.
— Скажіть, пані Уляно, — який був Ваш шлях до того посту,
що тепер його займаєте?
— Це сталося зовсім випадково, що я попала до УНСоюзу.
Коли я приїхала до ЗСА, мені запропонували допомагати в
УНСоюзовому Фінансовому Відділі, даючи можливість студіювати
вечорами. Закінчивши студії хемії, я мала змогу відразу дістати
дуже добру працю в хемічній індустрії. Тож я хотіла подякувати за
„хліб і сіль" в УНС. Але саме в тому часі була нестача людей у
Фінансовому Відділі і тодішній головний касир Роман Слободян
просив залишитися ще деякий час. Апель до патріотизму допоміг і
саме із-за патріотизму я відкинула пропозицію фахової праці та
вступила на повну працю до УНСоюзу. Коли Роман Слободян
залишив пост головного касира і пішов на емеритуру, я допомага
ла запізнатися з працею наступному головному касирові Іванові
Кокольському, а згодом Петру Пуцилові, В 1972 році несподівано
помер П. Пуцило на серцеву атаку і я до чергової Конвенції в 1974
році виконувала його обов'язки. А на цій 28-ій Конвенції у Філя-
дельфії мене обрано головним касиром.
— Але, здається, ніхто краще за Вас не доказав, що може
зробити жінка, тож скажіть, що Ви уважаєте своїм найбільшим
успіхом за цих 12 років на цьому преважливому пості?
— Розуміється, можу говорити лише про свою ділянку, —
відповідає пані Уляна. — Коли я прийшла до УНС, ми мали майна
на 13 мільйонів, — сьогодні маємо 62 мільйони. Думаю, що ці числа
говорять самі за себе. Від початку я старалася послідовно
консервативними, а не ризиковними способами збільшити майно