ЗДОРОВ'Я — ВСЬОМУ ГОЛОВА
Відпорність людського тіла, або Проблема імунології
Написав д-р мед. РОМАНОСГНЧУК
Людина живе сьогодні в дуже цікавому , вигідному, але й
небезпечному світі. Великий поступ медичної науки, технології та
сильно розвинена промисловість створили й поліпшили умовини
життя людини, продовжили вік людини, але рівночасно наробили
багато шкоди та створили небезпеку для неї. Затроєння повітря
різними ідустріяльними газами, занечищені води в ріках чи навіть
побережжя моря, брак належної кількости води, нещасливі
випадки при будові багатоповерхових будинків, летунські катаст
рофи, а навіть страшні катастрофи атомових реакторів, забирають
досить великі людські жертви та загрожують здоров'ю і життю
людини упродовж кількох дальших поколінь. А врешті-решт —
брак почуття відповідальности людини серед деяких кіл суспільнос-
ти, сваволя, злочинність, наркоманія і розпуста створюють теж
умовини нездорового фізичного і психічного життя людини та цілої
суспільности. Постійне суперництво двох великих державних
потуг, двох різних політично-ідеологічних світів та постійне
мариво страшної нуклеарної війни турбує сьогоднішніх політиків,
але теж журить й поодиноких людей і створює загальну людську
неврозу.
Але ще є Другий світ такий же небезпечний, а може більш
небезпечний для здоров'я і життя людини, — це світ невидимих
ворогів, світ бактерій, вірусів, хворобових грибків, паразитів, які
живуть на ресторанному столі, в кожній хаті, в складних умовинах
праці й повітрі, в умовинах, де людина живе та працює. І ці
невидимі вороги вибрали собі середовище для свого життя —
людське тіло. А дістаються вони туди дорогою шлунково-кишечно
го тракту, шляхом віддихових доріг та статевих органів, крізь уста,
ніс чи очі, а врешті — крізь шкіру та кров. Одним словом, людина є
предметом постійної атаки тих невидимих ворогів, жертвою яких