падають сотні тисяч людей. Хоч би для прикладу можна подати, що
оця сьогодні лиш одна галаслива хвороба АІДС упродовж кількох
років забере дуже багато людських жертв.
Проте не попадаймо в страх та депресію. Ласкава мати
природа за Божими законами наділила людину великими засобами
оборони. От хоч би ось приклад: коли дістануться бактерії до носа,
то слизна оболона виділяє негайно слизь, яка ув'язнює бактерії, а
рівночасно з розширених кровних судин виходять різні хемічні
засоби з крови, які знищують ворога. У шкірі першими оборонни
ми силами є піт, у шлунку — кислота і травлінні (травні) соки, в
устах — слина, а в очах сльози. Але найбільше оборонних засобів
має людська кров, бо там є різного роду тільця та хемічні речовини,
які у специфічний спосіб боронять і ліквідують всяких ворогів
людського здоров'я та життя, і цю незвичайно важну функцію
людського тіла, а зокрема крови, звемо відпорністю людського
організму. Це подиву гідна система мільйонів чи трильйонів
високоспеціялізованих мікро- чи ультрамікроскопійних тілець чи
клітин, які на шляху еволюції людини від її постання розвивалися та
ще й тепер далі розвиваються у своєму досвіді оборони людського
тіла перед всякими видимими й невидимими ворогами. Завдяки
великому розвиткові науки, а зокрема медицини особливо в
останній половині нашого століття, ми бачимо великі осяги в
поборюванні різних інфекційних хворіб, страшних пошестей,
таких, для прикладу, як чума, холера, туберкульоза та всякого роду
тут незгадані бактерійні важкі захворювання, а врешті й деякі
вірусові, зокрема в останніх роках щораз частіші інфекційні, такі,
як віспа, жовта гарячка, поліомієліт тощо.
З другої сторони, на фоні людського здоров'я з'являються такі
вірусові хвороби як АІДС, з якими й досі ані відпорність ані
зовнішні медичні заходи не можуть дати собі ради. Саме поява
перед кількома роками хвороби АІДС примусила лікарських
дослідників звернути увагу на людську відпорність, результатом
чого виявлено, що віруси АІДС вдаряють на найважніші оборонні
засоби, а саме тільця-Т, й таким чином послаблюють відпорність
людини до всяких хворіб. Саме ці нові вірусові проблеми звернули
особливу увагу медичного досвіду на засоби людської оборонної
системи, чи відпорности. її працю та спосіб оборони можна б до
деякої міри порівняти, як читачі завважать пізніше, з такою
складною системою людського організму, якою є мозок. Ця
оборонна система має назвичайно дивну здібність на лише вчасно
розпізнавати ворога, скажім — віруса, але теж організувати засоби
боротьби та докладно запам'ятати його вигляд і методи його атаки,
щоб у майбутній другій атаці змобілізувати дуже скору та більш
ефективну оборону. Ба, що більше! Вчені вже мають змогу навіть