ПОВЕРНУТИЙ ЛИСТ
(Історія вакаційного студентського кохання)
Написав ВОЛОДИМИР БАРАГУ РА
Здавалося б, лист — річ буденна. Клаптик записаного паперу,
вложений у коверт. Папір може бути звичайний або люксусовий,
може бути білий або кольоровий, гладкий або оздоблений
орнаментом. А все таки лист у своїй фізичній природі — тільки
клаптик паперу.
Лист набирає духовости, оживає, коли людина заповнить його
змістом, натхне його думками, почуваннями, коли він дістанеться
до рук адресата й той відкриє його та познайомиться з його
змістом. Тоді лист стає важливим чинником у взаєминах поміж
людьми, засобом спілкування й порозуміння..
Зміст листа може бути благенький, байдужий; може бути
приємний, радісний, але й може бути носієм смутку, вістуном
нещастя, турботи; може докорінно змінити долю людини, рішити
про дальший хід її життя. І так вкладений у коверт клаптик
записаного паперу стає невід'ємною складовою частиною життя.
Хоч ми замислилися на хвилину над істотою листа в його
фізичному йдуховому аспектах і над його ролею в житті людини, то
подія, яка є темою цього оповідання, не почалася листом...
Був погідний, соняшний, гарячий день одного з літніх
вакаційних місяців. Головна артерія ,,корсо" Крем'янця на Волині,
вулиця Широка, була майже опустіла. Лиш де-не-де подивувалися
прохожі, які, полагодивши орудки, негайно шукали захисту від
спеки в садках, альтанах, затінених скверах, чи під дахами
старовинних міщанських і шляхетських дімків з ґанками, підперти
ми різьбленими стовпами. Гамірно було в пивних, у кав'ярнях,
цукернях з морозивом і содовою водою та хлібним квасом,
улюбленим волинським охолоджувальним напоєм. Дехто шукав
прохолоди й розваги в кіні, молодь вирушила на пляж над
лінивоводною Іквою, що пропливає ген поза околицями міста.