нього дня Митрополит Амвросій за
недужав та — згідно з інформаціями
— переслав Верховному Архиєписко-
пові вияснення причини своєї відсут-
ности, разом із тезами передбаченої
для нього доповіді і запевненням, що
він погодиться з рішеннями Синоду,
прийнятими вимаганою більшістю го
лосів.
Синод відкрив Верховний Архис-
пископ Кардинал Иосиф Сліпий, ви
голосивши вступне слово:
РІШУЧЕ СЛОВО ПЕРВОІЄРАРХА
Починаємо цей Синод в дуже складних і важких умовах. Як знаємо, всі
осередки йоснови нашої Церкви в Україні знищені до тла. Але наша Церква
видержує цю пробу та всі переслідування і виходить з них досі переможно.
Нині наша Церква і тут відроджується за Божою волею. Маємо в Бозі
надію, що Синод закінчиться нашою перемогою для Христа.
Є різні перешкоди, є різні домагання, які нині ставляться у світі, зокре
ма нашій вірі. Треба нам старатися, щоб наш Синод і наші вірні причинилися
до того, щоб корабель нашої Церкви був ведений просто до цілі, оминаючи
всякі Сциллі і Харибди. Треба, щоб вірні нашої Церкви мали ясний дорого
вказ, як мають дійти до спасення.
Заявляємо прилюдно, що треба сказати те тверде і рішуче слово, Боже
слово, тепер, чи воно буде кому приємне чи неприємне. Певно знайдуться в
теперішньому світі різні вороги, та з ними ми не можемо числитися.
Я не буду нині, відкриваючи цей Синод, вказувати на. всі ті питання, на
всі ті домагання, я(кі ставляться до нас від цього світу. Найважливіше для
нас, щоб ми дали вказівки, які є конечні для священиків і так само для вір
них, для дальшої їх християнської дії, так чисто церковної, як і національної
для прослави Бога..
Подорожі наші, які ми разом відбували, засвідчили яскраво, що наше
церковне життя злучене з народом. Було незвичайно мило для нас Владик,
коли ми чули це виразно з уст світських мирян.
Це великий дар, що наш народ і своє народне життя, національне життя,
будує на християнських засадах. І коли ми це переведемо рішеннями нашого
Синоду, то зробимо великий крок вперед. Я б сказав, що те, що вирішиться
нашим нинішнім Синодом, поставить милевий камінь на тому шляху, по яко
му йдемо ми і наша Церква.
Після Другого Ватиканського Собору ми станули на засаді Декрету про
Східні Церкви. Ми станули на патріярхальному уставі йна тому становищі
ми будемо продовжувати нашу роботу.
Нехай Дух Святий зішле святі дари і просвітить наш ум, щоб ми якнай
краще виконали наше завдання.
Відкриття і пізніші наради Синоду
відбувалися за закритими дверима з
участю виключно Владик. Тому і всі
інформації про цей Синод можна бу
ло черпати тільки із офіціяльних по
відомлень.
БЕНКЕТ: ГОЛОС НАРОДУ
Того самого дня, у понеділок 29-го
вересня вечером у вщерть виповненій
залі готелю Гілтона відбувся великий
бенкет, на якому в приявності Владик
Української Католицької Церкви,
кардиналів — репрезентантів Ватика-
ну та численних священиків чи не
найміцніше пролунав голос народу:
Хочемо Патріярхату, бо він нам на
лежиться, ми на нього заслуговуємо
і він є в найкращому інтересі Вселен
ської Церкви. Майже сотня репрезен
тантів зорганізованого українського