Риму звеличувано заслужених представників і творчі уми людства. Нехай
і нинішнє наше свято тут з нагоди посвячення храму Св. Софії в Римі буде
зверненням очей нашого розуму до джерела всякої мудрости у світі, •—
Божої Премудрости, — бо в думання і ділання людини закрадається не Божа,
а світська мудрість, що веде людство до загибелі.
Про появу храму Премудрости в Римі промовить Його Ексцеленція Юлій
Андреотті, президент послів християнсько-демократичної партії, заслужений
громадський діяч і політик, відомий не лише в Римі і в Італії, але в цілому
світі.
Нехай нинішній спів буде піднесенням високо душі нас усіх до Божої
Мудрости.
Слово свого Первоієрарха прийня
ли приявні довгими аплявзами та
вставанням з місць. Опісля промов
ляв президент послів італійської Хри
стиянсько-Демократичної партії Юлій
Андреотті. Також і він говорив про
Україну на грані двох світів, про хри
стиянський український нарід, його
тисячолітню культуру, його слушні
аспірації та його героїчні змагання.
До краю зворушливим моментом
було, як опісля 77-літнійПервоієрарх
УКЦеркви, колишній ректор Бого
словської Академії у Львові, довго
літній в’язень безбожницького кому
ністичного режиму Митрополит-Іспо-
відник виявив найбільшу пошану до
народженого в далекій від України
Канаді одного з наймолодших і най
вищих ранґою па.рляментаристів, се
натора Павла Юзика, взявши його
під руку та підпровадивши до сцени.
Великою залею, здавалося, потрясли
бурхливі оплески, як сенатор Юзик,
промовляючи англійською мовою, не
тільки в імені паломників, але йміль
йонів українців у діяспорі та в імені
поневоленого українського народу,
видвигнув на цьому римському фору
мі, в приявності Владик УКЦеркви,
багатьох Кардиналів та членів Рим
ської Курії, справу патріярхального
завершення УКЦеркви із її першим
патріярхом, Митрополитом-Ісповідни-
ком Йосифом Сліпим, як невідклич-
нийпостулят.
У мистецькій частині програми ви
ступали згадана вже струнна оркест-
ра з Торонта.? Мішаний Хор Свято-
Миколаївської церкви з Торонта під
дириґентурою проф. Івана Коваліва,
Візантійсько-Український Хор з Ут-
рехту, Голляндія, під дириґентурою
проф. д-ра М. Антоновича, „Веснівка”
— дівочий хор Курсів Українознавст
ва Свято-Миколаївської школи в То-
ронті під дириґентурою Квітки Зорич-
Кондратської та фортепіяновому а-
компадіяменті Зені Кушпети, Міша
ний Хор церкви св. Івана Хрестителя
з Нюарку під дириґентурою Михайла
Добоша та оперові співачки-солістки
Марія Лисогір при акомпаніяменті
Галини Клим, Галина Андреадіс при
акомпаніяменті Оксани Жолкевич та
Йосип Гошуляк при акомпаніяменті
маестра. Люїджі Малятести. На за
кінчення всі хори під дириґентурою
о. Володимира Жолкевича з Торонта
спільно виконали Лисенкове „Боже
Великий, Єдиний”.
ІСТОРИЧНА ПОДІЯ: СИНОД
ЄПИСКОПАТУ УКЦ
Наступного дня, в понеділок 29-го
вересня 1969, після Архиєрейської
Святої Літургії і Молебня в храмі
св. Софії, почався Синод Єпископату
Української Католицької Церкви, що
його з великими надіями і тривогами
очікували мільйони людей. Синод від
бувався в приміщеннях Українського
Католицького Університету і в його
відкритті взяли участь усі Владики
УКЦеркви, за виїмком Митрополита
УКЦ в ЗСА Амврозія Сенишина. На
цю тему було багато всіляких здога
дів та поголосок, але потвердженою
правдою є, що після відправи Святої
Літургії під гарячим сонцем поперед