Владики Укра/інськог Католицької Церкви зі своїм Первоієрархом
життя в багатьох країнах вільного
світу, між ними і репрезентант УНСо-
юзу, заступник його головного пред-
сідника інж. Степан Куропась, засіли
разом з Владиками за почесним сто
лом. Перший із привітальним словом
виступив голова Проводу ОУН і пре
зидент АБН Ярослав Стецько. Опісля
промовляв голова ПУН Олег Штуль
Жданович. В дальшому промовляли:
член Виконного Органу УНРади д-р
Василь Федорончук, від СФУЖО п-і
Стефанія Савчук, п-і Ірина Малицька,
потім ректор Українського Вільного
Університету проф. д-р Володимир
Янів, який говорив по-французьки,
і на кінець сенатор Павло Юзик. Те
мою і заключенням усіх цих виступів
був: ПАТРІЯРХАТ! За кожним вис
тупом присутні піднімалися спонтан
но з місць та апльодували.
Була також мистецька програма з
виступами „Перепеличок” з Вінніпе
гу та сольоспівом Галини Андреадіс.
Вкінці коротке заключне слово виго
лосив Верховний Архиєпископ Карди
нал Йосиф Сліпий із висновком: усе,
що зроблено і сказано, доказує і пе
реконує, що Україна живе і житиме
вічно. Після проведеної молитви за
лунало могутнє „Ще не вмерла Укра
їна”.
СИНОД ВИСЛУХАВ
МИРЯН
Як уже згадано, Синод Єпископату
УКЦеркви відбувався за закритими
дверима з участю виключно Владик.
Тільки один раз, в середу 1-го жовтня
1969 р. в полудневих годинах на Си
нод допущено репрезентацію мирян.
Про склад делегації між Синодом і
нею посередничав Владика Ізидор Бо
рецький з Торонта, який і приніс віст
ку, що на Синод будуть допущені
тільки ті особи, що мають складати
заяви і до них належали: д-р Роман
Осінчук, проф. Василь Маркусь та
д-р Микола Кушпета, що були обрані
репрезентацією Мирян, і проф. Воло
димир Янів, адв. Богдан Долішний,
п-і інж. Стефанія Пушкар і д-р Сте
пан Ворох, що репрезентували пооди
нокі центральні установи. Преса не
була допущена на цю зустріч, але,
згідно з одержаними інформаціями,
деякі з делегатів з’ясовували такі
проблеми і постуляти чи прохання
і пропозиції від мирян:
Д-р Роман Осінчук, який очолював
репрезентацію: (1) Представники ми
рян бажали б мати конституційне за
певнення участи в майбутніх Сино
дах; (2) Миряни вважають, що По-
місна Церква повинна охоплювати не
тільки вірних на означеній території,
але йусіх вірних того самого обряду
в діяспорі; (3) Бажанням і постуля-
том мирян є помісність і патріярхаль-
не завершення УКЦеркви.
Проф. Василь Маркусь: (1) Миря
ни вважають за необхідне поліпшен
ня відносин між ними і священика
ми та, головно, наближення Ієрарха
до вірних; (2) Миряни зроблять все
можливе,
щоб патріяршому Урядові