Тут, біля храму св. Софгі, вони тіль
ки паломники: голова Світового Т-ва
за патріярхальний устрій УКЦеркви
д-р Володимир Пушкар (зліва), рек
тор Українського Вільного Універси
тету і голова Християнського Руху
проф. д-р Володимир Янів та голова
ний предсідник УНС Йосип Лисогір.
торжествах у Римі усі: Владики, ду
ховенство і миряни. Тільки бо за зго
дою всіх Владик міг відбутися Синод
Єпископату і до цього, як і до згоди
на відбуття Синоду з боку властей
Вселенської Церкви не в малій, якщо
не рішальній мірі причинилася одно
стайна постава та відповідна актив
ність духовенства і мирян,
СВЯЩЕНИКИ РАДЯТЬ
І ДОРАДЖУЮТЬ
У торжествах взяло участь понад
сім десятків священиків УКЦеркви
з усіх її єпархій у багатьох країнах
світу. Після урочистостей посвячення
храму, вони 27 і 28-го вересня 1969 р.
в приміщеннях Українського Като
лицького Університету відбули зуст
річ і наради. Під час дискусії вияви
лася потреба зорганізованої співпра
ці всього українського католицького
духовенства для взаємної підтримки
в душпастирсьтсій праці та для скріп
лення вузів християнської любови.
Зібрані священики схвалили вислати
привіт заповідженому Синодові Єпис
копату УКЦеркви з проханням про
завершення п устрою патріярхатом.
У другому документі, також зверне
ному до зібраних на Синоді Владик,
подано ряд побажань відносно акту
альних проблем УКЦеркви. Зібране
духовенство вирішило продовжувати
започатковану тепер в Римі свою
спільну працю і співпрацю віднов
ленням Товариства св. Андрея, яке
існувало колись у Львові. На предсід-
ника зустрічі і нарад був обраний всч.
о. Любомир Гузар із ЗСА.
РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ МИРЯН
Було очевидним, що головною спо
нукою і причиною масового палом
ництва мирян на торжества посвячен
ня храму св. Софії в Римі було ба
жання використати цю нагоду для
здійснення чи бодай відповідної кон
кретизації найактуальнішого тепер
прагнення українців католиків у сві
ті — відбуття Синоду Єпископату Ук
раїнської Католицької Церкви та пат
ріярхального завершення її устрою.
У паломництві взяли участь репре
зентанти багатьох центральних уста
нов та організацій у країнах вільного
світу. Світовий Конгрес Вільних Ук
раїнців репрезентував його президент
о. мітрат д-р Василь Кушнір та в пер
ших двох днях його заступник п. Йо
сип Лисогір, що вже в неділю мусів
відлетіти до Бостону, де мав невід-
кличну функцію на Крайовому Конг
ресі Братських Організацій ЗСА і Ка
нади. Український Конгресовий Ко
мітет Америки репрезентував д-р Сте
пан Ворох, Український Народний
Союз заступник головного предсід-
нитса інж. Степан Куропась, УРСоюа
його голова п. Антін Батюк, „Прови
діння” його предсідник о. шамбеляї
Мирослав Харина, а „Народну По