ри. Хор виявив високу культуру, доб
ру зіспіваність та багатство добірно
го національного репертуару.
Після того, як майстер церемонії
П. Пуцило представив багатьох ви
датних гостей, виступив з промовою-
привітом американський письменник
українського роду Михайло Кічок:
,,Тут бачу здійснення мрії наших ді
дів і батьків. Найвище ціную дух, що
панує серед членства УНСоюзу —
дух творчости, спільної праці в ім’я
високих ідей; для ширення українсь
кої культури та принципів свободи.
Наші діти йбатьки мало заробляли,
алз багато зробили!” Із 75-річним
ювілеєм вітав усе членство УНСоюзу
адвокат Адам Боваляк з округи Чуй-
кіл у стейті Пенсильвенія, радіючи
тим, що Америка має добре зоргані
зовану українську етнічну групу та
інші групи, які є одним із джерел
сили цієї країни. Після оплесків для
промовців, заля не шкодувала щи
рих оплесків для співачки Марії Ли
согір, яка при фортепіяновому супро-
е о д і
Рути Вейнкел, виконала із піє
тизмом твори Гайворонського, Гнати-
шина, фоменка та інших українських
композиторів. Не меншим успіхом ко
ристувався виступ групи молодих
танцюристів і танцюристок ,,Молода
Україна” із Пітсбурґу — студентів
гайскулів і коледжів, виступ яких
коментував невтомний діяч на куль
турній ниві інж. Михайло Комічак.
Присутні довго оплескували молодь,
о привезла „Привіт УНСоюзові із
Пітсбурґу”, танок дівчат із вінками,
веселі „Гречаники”, милу сценку-та-
нок „Залицяння” та ін. і таких тан-
цюристів-солістів, як Славу Полатай-
ко, Романа Комічака, Христину їжа-
кевич та ін. Стилізована народна но
ша, точний, повний молодечого зав
зяття і життя рух, дотепні веселі тан
цювальні сцени, — все це підготува
ла з любов’ю і знанням н-ні Люба
Глодковська з Пітсбурґу.
Довшу промову українською мо
вою виголосив перший заступник
гол. предсідника УНСоюзу інж. Ст.
Куропась: „Гірське шахтарське аме
риканське місто Шамокін стало Виф-
лиємом Американської України”, ска
зав промовець. 75 років тут постав із
безправних і часто несвідомих навіть
свого національного походження ру-
синів-українців Український Народ
ний Союз, щоб розвивати українську
людину, берегти її мову і культурні
традиції, спільно працювати. УНСо-
юз зріс завдяки спільній праці. На
початках він мав у касі 225 долярів,
мав кілька десятків членів, а тепер
прямує до стотисячного членства,
став базою для співпраці людей різ
них поколінь і поглядів. Промовець
привітав присутніх отців обох істо
ричних церков українського народу
і всіх зібраних із святом, яке має
променювати надалі в розбудові твер
дині українства за океаном. Під кі
нець бенкету, під грімки оплески ке
рівник підприємства „Ларедо”, що
дбаїс про поширення туризму в шах
тарському краю, де кількість шахт
тепер зменшується, вручив п-ву Ли-
согорам від імени фірми подарунок:
грудку шліфованого антрациту з від
повідним написом. Приймаючи пода
рунок, головний предсідник УНСо-
юзу висловив вдячність та повідомив,
що цей дар буде стояти у вітальні,
в головній канцелярії УНСоюзу в
Джерзі Ситі, як символ співпраці
вільних людей на вільній американ
ській землі.
Бенкет, що затягнувся, закінчив
молитвою вдячности Творцеві о. Нес-
тор Коваль з УПЦеркви.
ДЕНЬ УНСОЮЗУ
В ПЕНСИЛЬВЕНІЇ
Як проголосив губернатор стейту,
Реймонд Шейфер, день 1-го червня
1989 року пройшов у стейті Пенсиль-
взнія під знаком Дня Українського
Народного Союзу. Для українців та
різномовних гостей, які сотнями при
були тієї неділі до недалекого від
Шамокіну Лейквуд Парку, біля Бар-
нзсвілу, цей день розпочався раніш
нім православним Богослуженням, в
залі театру, де на сцені у квітах по-