Чоловічий хор з Лігайвелі, в якому співають майжи ви
ключно нащадки піонерів з пенсильвенійського басейну
твердого вугілля, взяв активну участь у дводенних свят
куваннях ювілею УНС у Шамокіні
лиця, з емблемою УНСоюзу в центрі,
у формі двох рук у потиску, з напи
сами англійською і українською мо
вами, вмурована у брилу-п’єдесталь,
звертатиме відтепзр очі йсерця усіх,
хто буде проходити біля прегарної
української церкви, збудованої наши
ми попередниками. Вони мають те
пер два пам’ятники: височенну чорну
гору над Шамокіном, гору, що не
має назви, і величний скромністю па
м’ятник „працьовитим умам, працьо
витим рукам”, як сказав поет.
З самого початку церемонії хор спі
вав американський, канадійський і
український національні гимни. Вони
звучали так природньо тут, серед
створених і людиною, і природою,
чорних і зелених гір, адже УНСоюз
— це братська організація, що єднає
в одно людей із різних країн, але із
спільними ідеями.
„ВОНИ МАЛО ЗАРОБЛЯЛИ,
АЛЕ БАГАТО ЗРОБИЛИ”
Увечорі в суботу 31 травня, в залі
Американського Леґіону, прикраше
ній прапорами і відповідними напи
сами, понад 400 гостей зібрались на
ювілейний бенкет, щоб так вшанува
ти тих піонерів, котрі, як сказав про-
мовець-письменник М. Кічок, „мало
заробляли, але багато зробили”. Гру
ди присутніх прикрашував значок-
емблема 75-річчя УНСоюзу. Майст
ром церемонії був головний касир У-
НСоюзу Петро Пуцило. Оперова спі
вачка пані Марія Лисогір виконала
гимн трьох країн, при чому, україн
ський, як і під час відкриття пам’ят-
кової таблиці, підхопили присутні.
Привіт-поклін піонерам виголосив го
ловний предсідник УНС Йосип Лисо
гір. За столом президії бенкету, на під
вищенні, були члени Екзекутиви УН
Союзу, духовні отці, радні округ, го
лови Відділів, американські діячі стей-
ту Пенсильвенія та ін. Благословив
страви о. парох Юрій Дубицький.
Бенкет, що відбувався у великій за
лі, прикрашеній написом синіми літе
рами на золотому тлі про 75-літній
ювілей УНСоюзу, тривав понад три
години. Промовці чергувалися з вис
тупами мистців. Чоловічий хор з Лі
гайвелі, під диригуванням майстра
співу Володимира Двораківського,
складений з народжених у Америці
співаків, при фортепіяновому супро
воді д-ра Петра Флашка, сколихнув
залею і серцями, виконуючи „Засяло
сонце золоте” І. Недільського, в’язан
ку народних пісень в обробці Г. Ки-
тастого, мелодійний „ П т аш и н ий
хор” із сольом М. Гентиша та ін. тво