Сцена з прем’єри опери „Анна Ярославна” в Ню Шорку, 2If травня 1969 року
співи, дуети, хори чоловічий, жіно
чий і мішаний, балет, — це був ши
рокий формат великої опери. Мимо
хіть насувалася думка: як би вигля
дала „Анна Ярославна”, виведена в
оперовому театрі, на оперовій сцені
з її технічними можливостями і рек
візитами, з великою оперовою оркес-
трою і стилевими декораціями за му
зейними взорами з 11-го сторіччя.
Але в наших умовах зроблено мак
симум можливого. Грала юнійна ор-
кестра, отже професіонали, не амато
ри. Концертмайстрами були Гуґо
Кольберґ і Стефан Френкель. Співали
українські оперові артисти, замешка-
лі в Ню Йорку або Філядельфії, отже
на тій лінії, на якій відбулася під-
готова. З головних чоловічих роль-
партій — Лев Рейнарович, баритон,
як Генрих І, король Франції, — Ан
дрій Добрянський, бас-баритон, в по
двійній ролі Кардинала і князя Яро
слава Мудрого, — Іван Гош, тенор,
як боярин Ігор. Дві головні жіночі
ролі-партії відтворювали Марта Ко-
кольська, сопран, як Анна Ярослав
на, і Галина Андреадіс, меццо, як
графиня Монморансі. Євгенія Васи-
ленко і Орися Гевка були солістка
ми в хорі бояринь-подружок, Петро
Захарчук виступав коротко в ролі
слуги короля. Співав хор „Кобзар”
із Філядельфії, що його можна вва
жати вже — як нюйоркський хор
„Думку” — хором пів-професіоналів.
Режисерував сам композитор і ди-
риґспт Антін Рудницький, заанґажу-
вавши за помічника Зенона 'Чайків-
ського. Музичною підготовок) хору
займалася Роксоляна Гарасимович.
Рома Прийма-Богачевська підготови
ла балет у другій дії.
З неменшим успіхом відбулася пре
м’єра „Анни Ярославни” у Філядель
фії у відомій „Тавн Голл”, де її оп-
лескували понад дві тисячі глядачів-
слухачів. На прем’єрі був Митропо
лит Української Православної Церк
ви у ЗСА Блаженніший Іоан Теодо-
рович у супроводі свого почету, дос
тойники Української Католицької
Церкви, між ними о. монс. Мирослав
Харина, головний предсідник УНСо
юзу Йосип Лисогір, проф. В. Гемонд
— директор Академії Вокальних Мис
тецтв професор і пані Дрейк з Му
зичної Консерваторії у Філядельфії та
ін., в тому йчимало прибулих укра
їнських відомих діячів з Вашингтону,
Монтреалю, Рочестеру й кількох ін.
міст. Опера йшла в тому ж складі, що