Павло
Дуда
Зоргані зування Відділу 432 в То
ронто викликало оживлену організа
ційну діяльність, а особливо всі Філії
УНО зі своїм членством відкрили для
організаторів УНСоюзу ворота своїх
приватних домів та
організаційних
домівок. При кожній існуючій Філії
УНО заіснував Відділ УНСоюзу, чле
нами якого ставали насамперед чле
ни УНО. Коли на чергу прийде солід
не зладження історії УНСоюзу в Ка
наді, його початкових етапів розвою
та приспішеного росту,
Українське
Національне Об' єднання ввійде на
сторінки такої праці як
реальний
формуючий чинник життя УНСоюзу
в Канаді , його пропаґатор і організа
тор.
У тому періоді, тобто від 1939 року
— працює в ролі організатора УНСо
юзу Володимир Гірняк, при допомо
зі якого та його співпрацівників, го
ловно Івана Базра , Канада могла ви
казатись гарними вислідами органі
заційної праці і в табелі змагань зай
няти видні місця. Постали нові Від
діли в слідуючих місцевостях: Оша-
ва, Гемилтон, Судбури, Ст. Кетеринс,
Тиминс, Кіркленд Лейк, Торолд, Ні-
я ґ ара Фоле, Велланд, Форт Вілліям,
Ґрімсбі, Еспаноля , Монтреаль, Но-
ранда, Вал д'Ор, Лондон, Брентфорд,
Кенера, Киченер, Вотерфорд і Лашін.
Як бачимо, Схід Канади
широко
повів організаційну акцію і дві схід
ні провінції Онтеріо і Квебек вкрив
союзовими організаційними клітина
ми. Така постанова праці і реалі за
ція програми майбутніх завдань УН
Союзу створили вихідні позиції для
організаторів УНСоюзу, щоб проби
ватись у дальші простори Канади і
там шукати для УНСоюзу українсь
кої людини.
Отож, досі сказане повністю не ви
черпує організаційного питання, бо ж,
крім провінцій Онтзрія і Квібгку, ще
існує Захід Канади, що є невичерпним
резервуаром українських
людських
сил і ресурсів. Туди саме треба
звернути свій зір, коли хочемо орга
нізаційно охопити всі простори, за-
мешкані українськими поселенцями.
ЗАХІД КАНАДИ
На повних 10 років пізніше УНСо-
юз організаційно поцікавився захід-
німи провінціями Канади й на цей
безмежно великий простір трьох сте-
пових-прерійних провінцій: Маніто-
би, Саскачевану та Альберти і одної
гірської Бритійської Колюмбії, наз
начено в 1948-му році організатором
з Вінніпегу Василя Гладуна . Гладун
у першій фаз і своєї організаційної
праці виказав організаційний хист,
активність і опанування асекурацій-
ного діла. Йому без труднощів вда
лось у короткому часі зорганізувати
два нові відділи — один із них це Від
діл 419 у столиці Саскачевану в Рід-
жайні . Він теж допоміг у Вінніпегу
розбудувати існуючий відділ 445,
скріпити його новими членами та по
ставити на належному організаційно
му рівні поруч сильних Відділів на
Сході Канади. З відходом
Василя
Гладуна на схід Канади,
послабло
теж і організаційне життя УНСоюзу
в усіх степових провінція Канади.
XXI I I Конвенція УНСоюзу в Клів
ленді в 1950-му році вибрала голову
КЕ УНО, координатора КУК і заслу
женого громадянина інж. Володими
ра Коссара головним контролером і
він кількакратно відвідує у своїх ор
ганізаційних
поїздках всі провінції
Західньої Канади, основує нові Відді-