НСоюзу на просторах канадійських
теренів, де зумів твердо заорати ці
линний чорнозем український плуг,
де мозолисті руки українських піоне
рів, їх дітей освоїли різні ділянки еко
номії.
ПЕРШІ ВІДДІЛИ УНСОЮЗУ
В КАНАДІ
У реєстрах Відділів УНСоюзу в 3-
СА, яких у 1914 р. було вже 400 —
зустрічаємо поміж ними два Відділи
з Канади: ч. 177 п. н. Братство св.
Архистратига Михаїла в Борщеві,
Альберта, і ч. 328 п. н. Братство св.
Івана Хрестителя в Торонті, Онтаріо.
Мабуть, не дуже довго проіснували
ті Відділи, які видніли на списках
XIII головної Конвенції УНСоюзу в
Боффало як активні відділи. їх зга
дую тільки для зареєстрування тяг-
лости цілого організаційного проце
су УНСоюзу в Канаді.
За початок організації УНСоюзу в
Канаді звичайно беремо рік 1916, в
якому в місяці січні парох українсь
кої католицької церкви св. Йосафата
о. Йосиф Боярчук разом із Михай
лом Подлужевичем
зорганізували'
перший Відділ УНСоюзу ім. св. Арх.
Михаїла і цей Відділ одержав поряд
кове число 49. До цього Відділу впи
салось в дні його організації 16 чле
нів. У травні 1916 р. вписався у чле
ни Відділу Микола Юречків, якого в
серпні 1919 року вибрано секретарем
Відділу 49 і на тому поеті він пра
цював 50 років. Щойно 12-го січня
1969-го року він відмовився на річ
них зборах від секретарської функ
ції, на його місце вибрано секретарем
Степана Вовка, а М. Юречків очолив
Управу Відділу як ЇЇ предсідник. За
50-річну працю над розбудовою Від
ділу й УНСоюзу в Канаді, за чесно
пройдений шлях союзового діяча й
відданого ідейника — річні збори
Відділу признали Миколі Юречкові
почесний титул досмертного предсід-
ника Управи Відділу 49.
Створення організаційної клітини
УНСоюзу в Канаді, якою став Відділ
Володимир Дідик
ч. 49, поклало ідейне і правне під-
ложжя під розбудову більшого числа
відділів. Однак, їх мережа під час
першої світової війни і ще довго
після її закінчення — внаслідок різ
них економічно - господарських зало-
мань, які опанували всю країну й її
населення, зовсім не поширилась в
Канаді. Труднощі були таких широ
ких маштабів, що аж у 1937-му році
українці Віндзору, південно - онте-
рійського міста, під впливом сусідньо
го американського Дітройту, а перед-
усе головного радного УНСоюзу Во
лодимира Дідика, зорганізували у
Віндзорі другий в Канаді Відділ ім.
Юліяна Головінського ч. 341. Свій
організаційний успіх гол. радний В.
Дідик завдячує великій ідейній допо
мозі передових членів Українського
Національного Об'єднання у Віндзо
рі: Богдана Зеленого, Павла Дуди,
Олекси Косіковського, О. Червака то
що.
Справжній офензивний наступ на
канадійський терен і українських по
селенців почався після зорганізуван-
ня у Торонті в 1939-му р. Відділу 432
ім. Тараса Шевченка, якого основни-
ками були: організатор Володимир
Гірняк, Яків Ковальчук, Василь Вой-
нарівський та Володимир Баґан.