ли, допильновує їхнього розвою та
слідкуз за працею вибраних секрета
рів у новостворених Відділах. На сьо
годні Вінніпезька Західня Область,
яку очолює гол. контролер УНСоюзу
мґр Іван Геврик, об'єднує 13 Відділів
і 1,200 активних членів. Треба з при
знанням підкрзслиги, що кількарічна
жертвенна праця інж. Вол. Коссара
у степових провінціях Канади була
справді працею піонерською, важкою
й вимагала багато здоров'я та труду.
Усі ці перешкоди, що їх дає завжди
кожна праця на цілині, інж. В. Кос-
сар лагідністю свого характеру й дос
відом провідної суспільно-громадсь
кої людини легко поборював і тим
самим створював сприятливі умовн
ий під дальший розвій зорганізова
них Відділів УНСоюзу. Із цих саме
причин історик, що писатиме книгу
про працю УНСоюзу в Канаді, му
сить зачислити інж. Вол. Коссара як
справжнього піонера в розбудові УН
Союзу в Манітобі, Саскачевані, Аль
берті та Бр. Колюмбії.
Для об'єктивної оцінки цілого роз-
воєвого етапу УНСоюзу в Канаді ми
мусимо синтетичним стилем загово
рити про помітну працю і заслуги
тих членів УНСоюзу, яких серця го
ріли полум'ям творчого динамізму,
які були справжніми будівничими
Батька-Союзу.
Один із них — це з Віндзору Пав
ло Дуда, якого за оживлену діяль
ність і організаційну працю у травні
1941-го року вибрано на Конвенції
гол. радним. Упродовж довгих років
виконував він функцію „чіф ейджен-
та", представника УНСоюзу до кана-
дійського уряду та канадійських за-
безпеченевих властей. П. Дуда постій
но інтересується життям УНСоюзу,
слідкуз пильно за його поступом, ра
діє його ростом, переживає моменти
послаблення союзового життя в Ка
наді.
Володимир Гірняк, якого за про
роблену в Канаді організаційну пра
цю Конвенція у Пітсбурґу, в березні
1946-го року вибрала гол. контроле
ром, в історії УНСоюзу мусить зай-
Інж. Володимир Коссар
няти видне місце — як досвідчений
організатор у роках 1939 -1955, як
довголітній член Гол. Уряду УНСою
зу, як людина, що серед організацій
них негод і бур незламно йшла упе
ред і будувала союзове життя та за
пліднювала його восокою ідеєю пер
ших творців УНСоюзу. У тому часі
він був теж одиноким організатором
у Канаді, що допомагав відділовим
секретарям вив'язуватись із своїх зав
дань, доповняв своїми інструктажа
ми їхнє забезпеченеве знання, учив,
виховував і унапрямлював їхні заін-
тересування. Ще сьогодні Володимир
Гірняк є членом Головного Уряду й
виконує пост головного контролера.
НОВА ЕМІГРАЦІЯ — ДАЛЬШИЙ
РІСТ УНСОЮЗУ В КАНАДІ
Третя еміграція, що почала при
їздити з Европи до Канади після за
кінчення другої світової війни, ство
рила для відповідальних чинників У-
НСоюзу нові можливості збільшення
його членства. Десятки тисяч україн
ських емігрантів приїхали до Канади,
щоб тут розвинути особисте, родинне
й громадське життя, щоб включитися
в існуючі українські організації і їх
підсилити новими силами, новим еле
ментом.
Конечність часу і потреба скорої
дії вимагали мобілізації справного
гурту вироблених організаційно лю-