членам. Союз перебув критичне фі
нансове й організаційне випробуван
ня із розгорненим прапором. Збіль
шене у виеліді довір'я до організації
було без сумніву важливим чинни
ком у дальшому постійному рості
Союзу.
Із змінами в понятті й завданнях
життєвого забезпечення
змінялися
відповідно й дії Союзу. В 1933 році
прийнято нові пляни й табелі вкла
док, включаючи в них такі модерні
засоби, як готівкові звороти, позич
кові привілеї, виплати забезпечення
готівкою на випадок смерти і поши
рене забезпечення у членських гра
мотах. Поліпшено засоби й техніку
організування
членів.
Урядовцям
Відділів виплачувано
нагороди за
нових членів для
заохочування в
збільшуванні членства. Започаткова
но видавання англомовного додатку
до „Свободи" — „Українського Тиж
невика", щоб притягнути молодь, не
надто досвідчену в уживанні укра
їнської мови. З 1935 року Союз почав
виплачувати готівкові дивіденди. За-
ініціовано широку програму епорто-
вої активности, як засіб для включен
ня молоді в діяльність Союзу. Всі ці
нові ідеї й методи стали виплачувати
ся в реальному зрості кількости чле
нів, починаючи з 1937 року. Нова
хвиля організаційної діяльности в
Канаді 1939 року посилила своє тем-
по. В 1941 році, коли ЗСА увійшли у
другу світову війну, загальна кіль
кість членства досягла 40.000 й акти
ви зросли до 6,000,000 дол.
Господарський розвиток Союзу був
завжди життєвоважливим для укра
їнського народу і його аспірацій. Рід
ко коли це було таким наявним, як
під час першої світової війни. Поча
ток воєнних дій негайно привів у дію
всі складові частини Союзового апа
рату, включно з 13-ою Конвенцією,
яка відбулася в жовтні 1914 року.
Делегати звернулися до президента
Вудро Вільсона й амбасадорів Фран
ції, Росії, Німеччини й Австрії із за
кликом негайно полагодити кон
флікт і з вимогою встановити вільну
vast sports program was initiated as
a vehicle to involve the youth in UNA
activities. These new ideas and meth
ods began to pay off in substantial
membership increases from 1937 on.
A new surge of organizing activity in
Canada in 1939 speeded up the growth
tempo. By 1941, the year the United
States entered World War II, the total
membership was approaching 40,000
and assets had climed to $6,000.000.
Soyuz's economic progress was al
ways of vital importance to the Ukrain
ian people and their aspirations. I t sel
dom was more clearly evident than dur
ing World War I. The outburst of hosti
lities immediately galvanized into ac
tion all elements of the UNA appara
tus including the Convention held in
October 1914. The delegates sent ap
peals to President Woodrow Wilson and
to the Ambassadors of France, Russia,
Germany, and Austria urging the im
mediate settlement of the conflict and
the establishment of a free and inde
pendent Ukraine. A proposal was ad
opted to set up a Ukrainian National
Council in America to assist the U-
krainian liberation efforts, to raise
funds, and to aid war victims. Sub
stantial cash contributions were made
to the Council and to the Vienna-based
Ukrainian Red Cross Relief Committee.
Every Ukrainian in America was called
upon to join in the nation-wide drive
to assist our kinsmen in their war-torn
homeland. Most of the national and lo
cal activities were spearheaded by So-
yuz members. By 1916, over $25,000
was collected for war relief.
In early 1917 an act was passed by
the United States Congress and signed
by President Wilson designating April
21, 1917, as "Ukrainian Relief Day"
and authorizing a national campaign
to raise funds for Ukrainian war vic
tims. Soyuz officers played a key role
in getting this act approved and parti
al