й незалежну Україну. Прийнято про
позицію, щоб створити Українську
Національну Раду в Америці для до
помоги українським визвольним зма
ганням і збирання фондів для жертв
війни. Признано великі грошові до
тації для Ради і для допомогового
комітету
Українського
Червоного
Хреста у Відні. Проголошено заклик,
щоб кожний українець в Америці
приєднався до загальнонаціональної
акції допомоги українським землякам
у їхній, пойнятій війною батьківщині.
І загальнонаціональна діяльність й
активність на місцях були очолювані
здебільшого членами Союзу. В 1916
році зібрано 25.000 дол. на воєнну до
помогу.
На початку 1917 року був прийня
тий Конгресом ЗСА акт, що його під
писав президент Вільсон 21 квітня
1917 року, про встановлення Україн
ського Дня Допомоги і з дозволом
на проведення в загальнокрайовому
засягу кампанії збирання фондів для
українських жертв війни. Головні у-
рядовці Союзу відіграли провідну ро-
лю в досягненні схвалення цього ак
ту і зокрема проголошення Україн
ського Дня. Того ж самого року пе
редано президентові Вільеонсві по-
новні запевнення в льояльності укра
їнців в Америці до З'єднаних Держав
і повне пошани звернення до Прези
дента, щоб він використав свій вели
чезний особистий престиж і вплив у
світових мирових переговорах для
знайдення справедливої розв'язки ук
раїнської проблеми. Переслано та
кож окремі звернення до Української
Центральної Ради 1917 року і до Гол.
Отамана Симона Петлюри в 1919 ро
ці з признанням за їх діяльність для
створення незалежної України і з за
певненням про дальшу постійну і щи
ру підтримку американських україн
ців. Після війни вислано протести до
Мирової Конференції в Парижі і до
Вашинґтону з докорами для Аліянт-
ських Держав за знехтування україн
ської проблеми в мирових перегово
рах. Окупація України чужими наїзд-
никами і польський терор у Західній
cularly in having the day designated
as "Ukrainian." That same year, for
mal memoranda were forwarded to
President Wilson reiterating pledges of
loyalty of Ukrainians in America to the
United States and respectfully urging
the President to use his personal pre
stige and influence in the world peace
parleys to bring about a just solution
of the Ukrainian problem. Messages
were also sent to Kiev, to the Ukrain
ian Central Rada, in 1917 and to Si
mon Petliura in 1919, praising their
work on behalf of an independent U-
kraine, and assuring them of continued
wholehearted Ukrainian American sup
port. After the war, protests were sent
to the Paris Peace Conference and to
Washington reprimanding the Allied
Powers for slighting the Ukrainian
problem in the peace discussions. The
occupation of Ukraine by aggressors
and the Polish reign of terror in West
ern Ukraine were firmly reproved by
Soyuz representatives in meetings with
President Wilson and members of the
United States Congress in 1921. All-
out assistance was given in the drive
to raise nearly $150,000 in 1922 and
1923 for the liberation efforts and for
war victims. Regular annual donations
were continually made to Ukrainians in
their native land for educational pur
poses, cultural activities, and for the
support of cooperatives and financial
institutions. This pattern of assistance
prevailed throughout the 1920's and
30's.
Soyuz, in the late 1930's, entered a
new phase of activity by publishing
books in English. The first was "The
Spirit of Ukraine" followed by Profes
sor Michael Hrushevsky's "A History
of Ukraine." In the preface to the lat
ter book, published in 1941, Professor
George Vernadsky of Yale University
wrote, "Slavonic studies have made
considerable progress in this country