Від 10-го листопада кожне чис
ло „Свободи" виходить під велики
ми буквами зложеним гаслом: „Про
тестуймо проти виголодження Укра
їни Совєтами!" і — „Це український
і людський обов'язок взяти участь в
демонстраційних походах, як протес
тах проти вимордування голодом мі
льйонів населення України".
11-го листопада. Величаве протее-
таційне віче і похід в Дітройті.
13-го листопада. Оголошення в
„Свободі": ,,До боротьби за існуван
ня! Якщо московські большевики ви
мордують голодом українську націю
в Европі, то не стане й нас тут. 11-го
листопада протеетаційний похід до
Ню Иорку.
Українче і українко!
Кинь на один день працю, а йди по
магати спасати свою рідню з кігтів
кровожадного опира-большевика! Не
плач і не нарікай, а дай належну від
праву тутешнім большевицьким гро
милам! Комітет протестаційного по
ходу."
14-го листопада. „Бостонські укра
їнці демонструють проти голодження
України большевиками".
16-го листопада. „Громадяни про
тест Рідного Краю проти Совєтів". —
29 жовтня, як у день жалоби по
жертвах голоду, всі церкви по всіх
селах і містах Західньої України бу
ли битком набиті народом. По това
риствах відбувались зібрання при
замкнених дверях.
17-го листопада. Заклик в „Свобо
ді": „За наш ідеал — за соборну У-
країну! За наших братів з Великої
України, що гинуть мільйонами під
московсько-большевицьким терором,
виходім обов'язково, масово і зорга
нізовано на демонстраційні походи,
звернені проти катів України!"
Порядок протестаційного походу в
Ню Иорку: духова оркестра; ветера
ни; комітет походу, гості та представ
ники інших
груп; „Чорноморська
Січ"; 1-ий живий образ; Український
Червоний Хрест; 2-ий живий образ;
далі — громади: Ню Йорку (також
Бронксу і Асторії), Джерзі Ситі, Бру-
клину, Гемпстеду і Бабилону, Нюар-
ку, Стейплетону, Йонкерсу, Перт Аб-
бою і Картарету, Елізабету і Байону.
. . . Президент ЗДА проголосив виз
нання Америкою Росії і призначив ам-
басадора . . . Величаві свята листопадо
вих роковин у Галичині.. . Українсь
кий Конгрес у Болгарії . . . Заворушен
ня в червоній армії . . . Нарешті прис
тупили в Харкові, столиці Радянської
України, до будови пам'ятника Шевчен
кові.
24-го листопада. „Українська деле
гація в справі голоду у стейтового
ґовернора" — на її чолі Омелян Рок-
рут, як голова Злучених Українців
стейту Род Айленд, і Едвард Солівен,
секретар Американського Т-ва для
Визнання Української Республіки.
„Гроза нового голоду" — редакцій
на стаття в „Свободі", що закінчуєть
ся словами: „Якщо (совєтський) у-
ряд не здержить виходу селян із сіл,
то цієї зими і навесні села опустіють,
і слідуюча засівна кампанія випаде
ще гірше, як цьогорічна. Голодувати
тоді вже буде не тільки українське,
але й московське село. І не тільки се
ло, але й місто".
Протеетаційні віча і походи укра
їнців Оборну, Фультону, Геркімеру,
Ютики, Елмойри, Н. И., Сейр, Па.,
Бриджпорту, Конн., Міннеаполісу, Ст
Пол і околиць.
27-го листопада. „З Европи підтри
мують домагання американських ук
раїнців". — Громадський Комітет Ря-
тунку України в Празі вислав до
през. Рузвельта телеграму, в якій,
підтримуючи домагання американсь
ких українців, просить поставити ви
моги еовєтській владі про допущен
ня контрольної місії на територію Ра
дянської України для перевірки фак
тичного стану речей. Українська Емі
граційна Рада на чолі з О. Шульгі-
ним, яка репрезентує українську емі-
ґрацію в 9-ох країнах, просить прези
дента підтримати домагання Об'єдна
них Українських Організацій в Аме
риці.
28-го листопада. „Українська fle
j
монстрація проти Совєтів в Ню Йор
ку". — „ . . . І коли на 7-ій вулиці
збиралися люди і члени комітету, на-