шили докладні тестаменти про при
чини, які привели їх до самогубства.
10-го серпня. „З'єднаймося всі в
горю з Великою Україною!" — з та
ким гаслом на першій сторінці ви
ходить тепер львівська газета „Новий
Час". В одному з чисел цієї газети
подано вістку про Юліяна Бачин-
ського, відомого радянофіла, який у
своєму з комуністичною закраскою
місячнику „Вільна Україна" (Прага)
заявив, що самогубство Скрипника і
Хвильового — грізне попередження
для всіх українців, які думали, що
в межах Радянського Союзу можна
розв'язати українську національну
проблему. (Незабаром після того Ю.
Бачинський виїхав на Україну, в Хар
кові був арештований і зліквідова
ний).
У надісланій з Праги статті п. н.
„Знаменне самогубство" І. Д. пише:
„Скрипник заподіяв собі смерть саме
в 10-ті роковини ухвалення конститу
ції Радянського Союзу. Скрипник був
головним творцем цієї конституції...
Ще одна нитка, що лучила Україну з
Москвою, порвалась . . ."
12-го серпня. „Москва
заперечує
голод на Україні". — Секретар кон
гресу національних меншостей д-р
Аменде, кореспонденти французьких
газет „Тан" — Берлян і „Пті Парізі-
єн" — Люсіян подають відомості з
Москви про страшний голод на Укра
їні. „Становище грізне хіба за вий-
нятком кількох великих міст, де кому
ністична влада особливо турбується
про виживлення людности".
Львівська газета „Новий Час" подає
одвертий лист був. посла Сільробу
Степана Волинця, в якому автор зма
льовує колоніяльну політику Москви
у відношенні до України і зриває зв'я
зки зі своїм дотеперішнім політичним
табором.
14-го серпня. „На Україні почина
ються зорганізовані терористичні ак
ти". — Вже було кілька випадків
висадження бомбами радянських у-
станов. На миколаївському залізнич
ному двірці висаджено в повітря пош
товий вагон.
. .. Ляхи обезчестили у Львові стрі
лецьку могилу . . . Франція заклопотана
приготуванням Німеччини до війни . . .
Китай перед катастрофою .. . Допома-
га жертвам повені в Галичині.. .
18-го серпня. „Награбоване в селян
продають їм назад". — Кореспондент
„Дейлі Телеграф" подав з Москви, що
радянська влада не змогла відповід
но зорганізувати жнива і не достар
чила на час потрібних машин. Автор
передовиці в цій газеті приходить до
Мала дитина в голодовій аґоніг