Розподіл допомоги ЗУАДК на одній із станиць в Европі
Міжнародного Червоного Хреста, по
чали розшукувати своїх рідних. Всьо
го за той час переведено коло 25.000
розшуків. Ця ділянка праці і до нині
є важливою в діяльності ЗУАДКомі-
тету.
Співпраця ЗУАДК
з українською
громадою
в ЗСА
Свою діяльність спирав ЗУАДКо-
мітет на широкій і дружній співпраці
з усією українською зорганізованою
громадою у ЗСА. Вже сама побудова
ЗУАДКомітету вимагала такої спів
праці. Членами ЗУАДКомітету були
численні українські організації й ус
танови, церковні братства і товарист
ва. Головними співтворцями ЗУАДКо
мітету, як згадано на початку, були
Український Народний Союз, „Про
видіння", Українська Народна Поміч
і згодом Український Робітничий Со
юз. Також преса всіх цих установ, го
ловно „Свобода", а далі „Америка",
„Народне Слово" і згодом „Народна
Воля", співдіяли з ЗУАДКомітетом,
помішуючи його матеріяли і пропа
гуючи його цілі. Саме завдяки укра
їнській пресі вдалось спопуляризува
ти справу допомоги жертвам війни
серед української громади.
Майже в кожному місті, де жили
українці, постали допомогові Коміте
ти чи окремі групи людей, які прова
дили збірку фондів. Тут треба згада
ти передусім такі громади, як діт-
ройтська, яка вважає себе ініціятором
допомогової акції жертвам другої сві
тової війни на американському ґрун
ті, і нюйоркська громада, де велику
працю здійснило наше жіноцтво.
Беремо один із перших фінансових
звітів ЗУАДК (за листопад 1945 p.),
в якому подано громади, що провели
в той час більші збірки:
Допомоговий Комітет у Чикаґо, Іл-
линой (при Лізі Американців Укра
їнського Походження з адв. Р. Сму-
ком у проводі) — 2,823.53 дол.
Допомоговий Комітет при україн
ській католицькій парафії в Ионґс-
тавні, Огайо (парох о. П. Олексів) —
— 1,550.35 дол.