*fc;:
Один з американських фотографів Д. Ребікоф на збудованому ним „Пеґазі", на
якому він має змогу плисти під водою і фотографувати рибний світ.
місця розмноження звичайного євро
пейського вугра.
Як же вугор потрапляє в ріки Ев-
ропи ? Нерестування у нього відбува
ється в глибоких місцях океану (до
6-7 тисяч метрів) у шарі води, розта
шованому в 400 метрах від поверхні.
Там вода дуже солона і тепла. З ік
ринок розвиваються личинки листо
видної форми. Стадія личинок євро
пейського вугра триває три роки. За
цей час води атлантичної течії пере
носять їх до берегів Европи. В ріки
личинки заходять після перетворен
ня на скловидного вугра довжиною
6,5 сантиметра, часто масовими ко
сяками.
Найбільший інтерес становить ви
вчення міграції морських риб, особ
ливо таких, як оселедці, ставрида,
скумбрія, сардинка та ряд інших. До
бре відома невелика рибка — озівсь-
ка камса. Ще недавно вона станови
ла до 14-17 процентів всього вилову
риби в Озово-Чорноморському басей
ні. З квітня по жовтень-листопад кам
са перебуває в Озівському морі, де
відбувається її нерест і нагул. Восени
в південній частині моря утворюють
ся великі скупчення цієї риби, почи
нається міграція її через Керченську
протоку в Чорне море на місця зимів
лі. Як правило, камса, особливо в хо
лодні зими, вдень тримається щіль
ними косяками у придонній зоні на
глибині 40-80 метрів, а вночі підні
мається у поверхневі шари моря.
Добові вертикальні міграції в зи
мовий період роблять і інші риби
Чорного моря, зокрема велика став
рида, що стала останніми рокгіми од
ною з найважливіших промислових
риб цього басейну. Вночі вова, як і
камса, з глибини піднімається в по
верхневі шари моря і підходить ближ
че до берегів. Літом велика ставрида
нагулюється в північно-західній час
тині Чорного моря і біля берегів Кри
му, де живиться переважно камсою,
а також дрібною ставридою та шпро-
Щ