,,Вакаційники в зимі" — інж. Степан Куропась і дир. Петро Пуцило по боках і
п-ні Куропась посередині на тлі типового арізонського краєвиду в Арізоні.
П-ні Пуцило немає на фотографії, бо вона її знімала.
письменний. Говорять ио-роеійськи,
на військову службу не йдуть. В ча
сі останньої війни старі їздили відві
дувати своїх синів, яких за відмову
служити при війську інтернували в
таборах. їм платять тепер по 6000
дол. за акр землі під міські будови.
З Фінікеу ми поїхали до Ґренд Кемп-
тону. По дорозі оглянули Кемп Вер-
де, що славиться реліквіями 5 брига
ди кавалерії генерала Костера, яку
індіяни піймали в засідку і дощенту
знищили. Цей бій у районі Біо Горн
називають „Останнім Спротивом ген.
Костера". В тому районі знаходиться
також славний замок Монтезума, ос
піваний у маршовій військовій пісні
„Від Монтезуми аж до берегів Трипо-
лісу"- Замок •—• це діло природи і їн-
діян, що поробили тут житла в гірсь
ких печерах. Тепер належить він дер
жаві, яка ним опікується. Індіяни жи
ли в Монтезумі до 1900-го року, але
внаслідок 25-літньої посухи покинули
все і переселилися на береги рік.
В музеї Монтезума зберігся теста-
мент, що його написав американський
президент МекКінлі після атентату,
вчиненого на нього 19 вересня 1901
року. Того самого дня він написав:
„Уважайте на мого вбивника, щоб
його не ушкодили, бо помста в тепе
рішніх часах не має місця"!
По дорозі до Ґренд Кеньйону треба
переїздити через вкриті сосновими лі
сами гори флеґстеф, повіту Коконіно.
Цей повіт другий щодо своєї величи
ни в Америці і дорівнює стейтам Ма-
сачусетс, Ровд Айленд і Вермонт ра
зом взятим.
Ґренд Кеньйон, себто великий жо
лоб, що його створили на протязі ти
сячоліть атмосферичні діяння і друга
щодо довжини найбільша ріка Аме
рики — Колорадо, має 217 миль дов
жини і 418 миль ширини. На самому
вершку ми переночували в добре ог
ріваних кімнатах табору, збудованого
з кругляків у стилі американського
Заходу. Є тут залізнична станція, бо
щодня прибуває на оглядини Кеньйо
ну маса туристів, головно молоді. Є
також великий ресторан, який вмі
щує 500 людей.
Ґренд Кеньйон був мало знаний в
Америці до 1908 року, коли на нього
звернув увагу през. Теодор Рузвелт.
Тепер це місце туристів, деревооброб-