про необхідність дитячого журналу
всеукраїнського типу, проведена на
шпальтах „Свободи" членами ОПДЛ
і громадянами, зацікавленими май
бутнім молодого покоління. Ініціято-
ри „Веселки" не знеохотилися тим,
що попередній дитячий журнал на
американському ґрунті видаваний
УНС „Цвітка" (почав виходити 15
січня 1914 р.) вдержався тільки чо
тири роки, але розгорнули живу ор
ганізаційну і редакційну роботу, яка
довела до теперішнього, із зовнішньо
го боку бездоганного, а з кожного
іншого погляду дуже вартісного лі
тературно-виховного дитячого журна
лу.
Плян роботи, який основно виявив
і розгорнув ред. В. Барагура в статті
„Минуле, теперішнє і майбутнє „Ве
селки", редакція журналу ввесь час
проводить сумлінно, послідовно й ус
пішно. Дбаючи постійно не тільки
про високий літературно-мистецький
рівень „Веселки", але маючи також
завжди на оці важливі завдання хрис
тиянського, етично-морального й на
ціонального виховання, редакція зу
міла приєднати до співпраці ряд ви
значних сьогочасних письменників і
мистців.
Йдучи слідами давніших україн
ських письменників — Марка Вовч
ка, Л. Глібова, Я. Щоголева, Б. Грін-
ченка, П. Мирного, І. Франка, О.
Пчілки, М. Коцюбинського, Лесі Ук
раїнки, А. Чайківського, Б. Лепкого,
О. Олеся, К. Малицької, Ю. Тищенка-
Сірого й інших, сьогочасні письмен
ники розсипають на сторінках „Ве-
• — > •
- * » > <
селки" перли своєї творчости у фор
мі віршів, оповідань, п'єс, казок, стат-
тей. Завдяки цьому „Веселка" грає
таким багатством барв і дає такий
різнородний матеріял, що кожна ди
тина, згідно з своєю психікою, своїми
уподобаннями й зацікавленнями, змо
же знайти в ній те, що її займає, чим
цікавиться, чого шукає.
Але найважливіше значення „Ве
селки" в тому, що вона в'яже думки,
уяву дітей з Україною, знайомить їх
з минулим України, з ясними момен
тами її історичного життя, з героїчни
ми зривами народу, зі світлими пос-
таттями українських національних
героїв, поетів, письменників, культур
них діячів, що відкриває дітям скар
би українського фолкльору, вводить
їх у чарівний світ народних звичаїв,
що розвиває й збагачує рідну мову.
Адреса „Веселки":
"Veselka," 81-83 Grand Street,
Jersey City 2, N.J., U.S.A.
Річна передплата 4 доляри.
Спираючись одним кінцем своїх
різнобарвних стрічок на водах Дніп
ра й на верхівях Чорногори й пере
кидаючись другим кінцем понад да
лекі країни, океан і хмародери Ню
Иорку аж у води Пацифіку, „Весел
ка" втискається життєрадісною грою
світел в душу української дитини, пе
реносить її думки в українські степи,
лани й ліси, родить у неї почування
любови до країни її батьків, пориває
у світлі соняшні простори Добра,
Правди і Краси.
(„Наша Мета", Торонто,
листопад 1961)
< Є »
<—