Всюди повно квітів і статуй. А його
власник — приклад прислівних аме
риканських можливостей, бо ще 10
років тому був кельнером у цьому ж
таки ресторані, а сьогодні, крім ре
сторану, має ще чотири великі готелі
і цілу мережу, бо аж 150 мотелів —
заїжджих домів.
Продовжуємо свою місію
Черговий день, четвер 16-го серпня,
побачив нас знову зранку на ногах.
За об'єкт наших заходів ми вибрали
собі іншу важливу підкомісію, цим
разом Громадянських Прав та Імігра
ції, яку очолював відомий приятель
українців та добрий знайомий для
нас усіх, сенатор Еверет М. Дирксен
з Іллиной.
При цій нагоді не можу не згадати
пам'ятного виступу цього великого
українського приятеля, сен. Дирксе-
на, на 23-ій конвенції Українського
Народного Союзу у Вашингтоні в
1954-му році. Пригадую, як цей до
стойний представник Іллиной у най
вищій законодатній палаті ЗДА схви
лював був делегатів нашої конвен
ції твердженням, що він ніколи не
забуде українського прапора, з яким
познайомився на одній українській
імпрезі в Шикаґо. Синя краска цього
прапора, — сказав він, — нагадува
тиме йому завжди чудове українське
небо, а жовта залишиться для нього
символом золотих українських ланів.
Сенатор тоді дослівно сказав так:
„Воля — це все! Без волі не може
бути миру. Закон є тільки там, де є
воля. Воля — це християнське при
значення. Без волі не може бути про
гресу. Воля — це наша збірна й ін
дивідуальна відповідальність. Нашою
відповідальністю є не тільки наша
власна воля, не тільки воля нашого
народу, але воля для всіх людей і
народів, включно з волею для Укра
їни!"
Очевидно, що ми не мали більших
труднощів дістатись до цього сенато
ра ' свідчити перед очолюваною ним
підкомісією, хоч не мали наперед
визначеної зустрічі і треба було щой
но на місці робити в цій справі захо
ди. В цій підкомісії, яка радила в то
му самому готелі, що й Підкомісія
Закордонних Справ, було одинадцять
членів і повна заля гостей-слухачів.
Теж і в цій комісії в імені нашої де
легації свідчив адв. Михайло Пізнак,
з не меншим успіхом, як у Підкомісії
Закордонних Справ.
Адв. Михайло Пізнак
під час зізнань перед Підко
місією Громадянських Прав
та Іміграції
Промовляючи в імені делегації,
,адв. Пізнак у першу чергу подяку
вав сенаторові Дирксенові за його ус
пішні зусилля в Сенаті відносно по
ліпшення іміґраційного законодав
ства, а зокрема за переведення зако
нопроекту про — легалізацію тих
іміґрантів, які зі страху перед на
сильною репатріяцією за залізну за
слону допустилися неточностей в їх
іміґраційних документах. Закон цей,
як відомо, перейшов у Сенаті, але не
має ще ухвали повного Конгресу. За
подібні зусилля в Палаті Репрезен
тантів дякував адв. Пізнак іншому
членові підкомісії, Кітінґові, теж відо
мому із його знаменитого виступу
на згаданій вже 23-ій конвенції УН-
Союзу у Вашингтоні. Опісля адв. Пі
знак вимовно з'ясував американсько-
українські побажання до іміґрацій
ного законодавства та до поставлен
ня цих справ у республіканській
плятформі. Члени підкомісії з вели
кою увагою вислухали завваг деле
гації УКК, обіцяючи відповідну ак
цію в заторкнених справах. Теж і на