Іван ГОЛОВІНСЬКИЙ
„СТУДЕНТСЬКЕ СЛОВО"
В „СВОБОДІ"
По закінченні Другої світової війни почався масовий переїзд
емігрантів до Америки і Канади з переселенчих таборів в Німеччині й
Австрії. Серед новоприбулих до США були тисячі студентів, котрі піш
ли до університетів, щоб продовжувати започатковані ще в Европі сту
дії. В ранніх 1950-их роках при американських університетах діяли
студентські громади, серед найактивніших був клюб при Колюмбій-
ському університеті, університеті Фордгам, головою клюбу був сту
дент Тарас Гунчак, та українська студентська громада ім. Адама Коцка
в Клівленді. Згодом згадані клюби та ряд інших об'єдналися в Союз
Українських Студентських Товариств Америки (СУСТА).
Весною 1953 року, рівно пів століття тому, Управа СУСТА вирішила
створити студентський форум для обміну думок і співдії з громадськіс
тю - у формі періодичних сторінок в щоденниках „Свобода" і „Амери
ка". Восени 1953 року почала з'являтися в „Свободі" сторінка „Студент
ське Слово", а в „Америці" - „Сторінка студента".
В „Студентському Слові" з 19 січня 1954 року в статті „У власній
справі" було дослівно написано: „... В час останньої каденції УНС редак
ція „Свободи" піднялася до важкого діла - дати змогу молоді розвивати
вміння орудувати пером та хоч частинно задовольнити потреби друкова
ного слова молодечих організацій... А що справа виявилася вдалою,
стверджує ширший відгук і та чисельна кількість співробітників, що за
такий короткий час з різних частин країни включилися до співпраці. Не
твердимо, що п'ять чисел „Студентського Слова" - це великий осяг, од
нак вважаємо, що це був правильний початок, який треба розвивати...".
Редакційна колегія „Студентського Слова" писала у передовиці:
„Ідучи назустріч тим потребам, випускаємо в світ, хоч в малім розмі
рі, перше число „Студентського Слова". При тому хочемо зазначити,
що зовсім не припадково появляється воно з Новим Роком, носієм но
вих надій, і гаряче бажаємо, щоб „Студентське Слово" стало трибу
ною і місцем кристалізації думок всього українського студентства,
щоб спільним зусиллям зрозуміти наші недомагання і зустріти наші
труднощі, щоб спільно, як і студенство в минулому, стояти передовою
стежею в змаганні за ідеали Правди, Волі й Свободи...".
Від першого числа редактором „Студентського Слова" був Володимир
Стойко (Ньюйоркський університет), а членами редакційної колегії - Богдан