4 серпня
„Голод на Україні утворений штучно тими політичними умовинами, в яких
перебуває український народ під владою московських большевиків..".
23 серпня
„Потрібне наукове товариство українців в Америці і Канаді, яке буде
постійно студіювати відносини і забирати голос в ріжних справах україн
ського громадянства на еміграції...,,.
„Свобода", рік 1943-ій
2 лютого
„Як
закінчиться війна і пічнеться відбудова Европи, то на думку Луїса
Адаміка, американці відіграватимуть велику ролю. Адамік, американ
ський письменник словінського походження, завжди цікавився європей
ськими справами і навіть написав книжку про те, як європейські емігран
ти в Америці повинні і можуть впливати на Европу, щоб вона прийняла
американські засади правління. Він виголосив недавно до студентів в Ан-
тійок-коледжі промову, в якій висловив думку, що як війна потриває ще
два роки, то Европа буде знищена до такого ступня, що її буде дуже тяж
ко відбудувати. Але як прийде час на відбудову Европи, то туди поїде ве
лика кількість кваліфікованих американців, які при відбудові середньої і
східньої Европи будуть відігравати велику ролю. Вони привезуть до Ев
ропи американського духа толеранції і справедливости...".
5 лютого
„Нема що закривати, що американська громадська опінія української
справи нині „так як би не знала". Пишемо „так, як би" не знала, а не що
6 вона в дійсності не знала. Українська справа не є нині, щоправда, питан
ням невідомим, але доцільно ведена акція серед американського грома
дянства усіма тими силами, що прямують до поневолення України, таки
поволі своє робить. І тому видається, що українська справа так, як би
була в тіни - через нашу байдужість.
Очевидно, що годі припускати, щоб поважні політичні кола в Америці
українською справою не цікавились. Вони, як припускаємо, знають, що ко
нем не об'їдеш того питання, із-за якого властиво зачалася теперішня світо
ва війна. Вони раді б студіювати українську справу прямо з українських
джерел, й то не перестарілих, але по змозі свіжих, з-перед самої війни...".
лютого
„Є багато родів ненависти, як і є багато родів любови. Є люди, які кажуть,
що вони ненавидять огірки. Є люди, які ненавидять працю, ще інші - капітал,
ще інші - президента Рузвелта або пана МекКорміка. Через те Ставт уважає
за свою перше завдання пояснити докладно, що він сам розуміє, коли каже,
що ненавидить німців. Під ненавистю до німців він розуміє глибоке й невмо
лиме обурення за їх дикий напад на права й гідність людини, відразу до їх без
оглядного насильства на осіб і власність невинних і Богу духа винних людей,
погорду до їх арогантної й образливої доктрини про німецьку расу панів...".