23 липня
„Еміграційна струя пливе і пливе до Сполучених Держав, а дедалі більше
кріпшає, росте і заливає нашу республіку міліонами свіжих емігрантів. Де
партамент еміграції оповістив на днях, що в фіскальному році, котрий скон-
чився дня ЗО червня 1903 року, прибуло до Сплучених Держав 604 тисячі 924
емігрантів. В тім самім часі минувшого року прийшло їх лишень 491 тисяча
791, отже, приріст дуже поважний, бо виносить аж 113 тисяч 133 душ".
22 жовтня
„Браття русини!
Кличемо вас до бою за святу справу, бо за нашу віру і за нашу Церков!
Незадовго буде 20 літ, як ми, русини-робітники в Сполучених Дер
жавах заснували першу церков в Шенандоа - першого священика спро
вадили, а вороги того нашого святого діла таки зараз, в самих почат-
ках, хотіли нам знищити нашу св. церков. Першого нашого священика
о. їв. Волянського викляли. То було 1885 року...
Ми поставили наші церкви нашою власною працею і то тяжкою працею.
Нам не помагали ні латинські біскупи, ні американські суди. Ми будували
церкви без нічиєї помочі, ми платимо священикам самі - ми маємо право і
до наших церків, і до наших священиків... Ми хочемо нашої зверхности цер
ковної, нашого єпископа - а не підлягати чужим-самозванцям".
„Свобода", рік 1913-ий
6 лютого
„Минуло з горою 30 літ від часу започаткування нашої еміграції з
Галичини до Америки. Історик, що схоче представити вірно сі часи пер
шої еміграції, буде мати немало труду позбирати всі матеріяли та від
повідно їх використати. Йому прийде се тим тяжче, що навіть перші
річники наших часописів та наших публікацій запропастилися: нема їх
в жодній українській публічній бібліотеці..."
13 лютого
„Перечитати олифантську „Правду" від початку до кінця і не сплюнути
зпересердя - треба мати сильні нерви. Нема числа, в котрім би не опога
нювали русинів-українців - чи то тут, в Америці, чи в старім краю. Слова,
як „мазепинці", „радикали" „вороги Русі", давніше ще - „запроданці ля
хів", а тепер вже „запроданці німців" знайдете на кожній сторінці. Пові
дає, що русини-українці виреклися руського роду, руського письма, русь
кої історії і Церкви і т. д., словом каже, що русини-українці суть зрадники
руського народа, а правдивими оборонцями руського слова, руської землі
і руського народа суть москвофіли або„русскіє люді", як вони себе нази
вають, ті, котрі величають Росію як спасительку слов'ян, котрі вказують
на росіян-москалів як на образ, в який ми маємо вдивлятися і такими, як
москалі, і самі стати, то єсть маємо виречися свого рідного слова-бесіди,
заперестати працювати на користь рідного краю, а всіх сил маємо долс-
жити, щоби з нас, русинів, і сліду не стало, а були з нас лиш москалі...".