„МИ ПРОСТО ЙШЛИ..."
„Свобода", рік 1893-ій
15 жовтня
„Русини!
Возьміть собі се добре до голови, запам'ятайте собі і другим ска
жіть, що ми не греки, но русини "5 діда прадіда. Греки - то цілком ин-
ший народ од руського. Греки мають свій власний край, свого короля,
свос войско, свою мову. А обряд їх ми прийняли от них, но не на гре-
чеській мові, тілько на староруській і через те то нас ще не мають ду-
раки називати греками, але ми зовемося русинами".
I
листопада
„Днесь в Америці німці французи, італіяни, чехи, словаки, поляки
мають свос народне общество, а ми, русини, все позаді других, не має
мо нич і для того нас за нич мають. Гей, браття, вставаймо, уже час і
нам взятись до роботи, не засипляймо дорогого часу, протрім очі і по-
дивімся, як то другі народи, тримаючись купи, уже много снопів нажа
ли... Нас тут уже немале число, но на сотки тисяч рахують руського
народу, так з сего боку, як і з другого зелених Карпат".
15 листопада
„Першою перешкодою есть самолюбіє поодиноких наших людей, котрі
кажуть: нащо мені яких там союзів! Я тут прийшов заробити собі пару
центів та й назад вертаю до свого краю, до свого села.
Така бесіда, така мова есть дурна і нерозважна, бо противна запо
віді Христа Спасителя, котрий перший заложив всесвітній союз брат
ньої любови і помочи тут, на землі..."
„Свобода", рік 1903-ій
II червня
„Що всі християнські держави в нинішніх часах суть тільки по імені
христистянськими, а в дійсності не мають нічого або дуже мало вспіль-
ного з наукою божественного Учителя з Назарету, се вже є нині неоспо-
римим фактом. Тому то одна з газет запитує, що би сталося з Ісусом
Христом, якби Він в нинішніх часх прийшов, приміром, до Австрії, і так
відповідає: „Якби Ісус Христос прийшов до тої держави і став учити лю
бови до ближнього; якби громадив вокруг себе понижених і кривджених;
якби ганив можних і виганяв перекупців зі святинь - мусів би найперше
повідомити про свій побут поліцію і жандармерію, подати місце і рік на
родження, характер занять і легітимаційні документи..."