Київська Русь, де висока культура всіх видів ремесел та мистецтв базу
валась на демократичному устрої суспільства, підпавши під панування
дикої, азійської імперії, почала втрачати своє глибоке історичне коріння.
На даному етапі соколярство, як самостійний вид творчої діяльности,
повністю щезає на значних просторах, контрольованих Московією, але
залишається оригінальним і недоторканим покищо у вільних народів
Кавказу та Середньої Азії. Варто зазначити, що й пізніше вплив москов
ської імперії аж донині не зміг знищити у вказаних регіонах неповторної
культури полювання з хижими птахами.
Примітки:
/ .
Виношування - процес приручення дикого птаха при допомозі жор
сткої дресури, що передбачає значний вплив на поведінку через постій
ний контакт з людиною протягом тривалого, безперервного періоду.
2. Даний вчинок продиктований не лише любов'ю до природи, а й зви
чайним прагматизмом. В цей час птах починає линяти. Його викорис
тання з метою полювання стає практично неможливим, хоча необхід
ність годівлі й догляду за ним залишається на совісті людини, якщо
вона не захоче дати волю птахові. Умови тогочасної суворої дійсности
та початок польових робіт виключав можливість приділяння птахові
достаньоїкількости уваги й вільного часу.
3. Мокосва - узагальнююча назва угро-фінських народів, що поклоня
лись фінському божеству Мокосу („мокосва" пізніше трансформоване
в „москва"). За часів Хазарського каганату (до розгрому київським кня
зем Святославом у 965 р.) під тиском імперської адміністрації Хазарїі,
яка перешкоджала поклонінню підданих недержавній релігії і знищувала
капища Мокоса, мокосва, мордва та багато інших народів прийняли
державну релігію - юдаїзм. Згодом, з приходом місіонерів з Києва, про
тягом князювання Юрія Довгорукого та його сина Андрія Боголюб-
ського, частину підлеглого Києву народу мокосва вдалось вихрестити
у православ'я. Однак донині частина населення, підлегла Москві (село
Ільїнка), сповідує традиційний юдаїзм, який не вдалось побороти з часів
Хазарїі ні царату, ні комуністам-атеїстам.
Хронологічно до відомої битви на Куликому полі, під назвою „Мо
сква" в літописах згадувалося не населений пункт, не село, а народ. Не
розуміння або небажання розуміти цю просту обставину було хибним
підґрунтям вважати згадку в літописах про „москву" датою відліку
існування міста Москва. У такий простий спосіб шовіністичні кола
Московії фальсифікували вік столиці імперії.
м. Київ.
Про автора:
Микола Рудь - доктор біологічних наук, дослідник і публіцист.