Василь ДІДЮК
ЗА УКРАЇНСЬКУ ПРАВДУ
(З приводу підготови до фільму „Україна в Другій світовій війні")
В 1982 році, у 50-річчя штучного голоду в Україні, гурт
ентузіястів поставив собі за мету показати модерними телевізій
ними засобами вільному світові правдиву українську історію, яку
постійно атакують і перекручують та обкрадають недруги нашого
народу, часто покликаючись на ту, яку довгими віками нашого
поневолення писали нам наші вороги, не добачуючи або ігноруючи
правдиву історію народу, який хоч поневолений, але нескорений —
змагався і буде змагатися за свою самостійність і державність.
На жаль, це часто їм вдається, бо й „сильні цього світу" далі
пактують з большевицько-московською „імперією зла", наївно
надіючись на якийсь утопічний „мир". В такий „мир і рай" на землі
вони повірили у 1920 році, віддавши на поталу багато народів, а між
ними в першу чергу Україну, чим закріпили большевицько-
московську імперію, а Україна заплатила і постійно платить до
сьогодні мільйонами жертв поневолення і терору, а зокрема сім
мільйонів жертв замучених штучною голодовою облогою в 1932-33
роках на очах „вільного світу", який мовчав, щоб не дражнити
„приятеля", а його „вільна преса" навіть заперечувала існування
голоду. Заперечувала голод також і Москва, а тим, що про голод
згадували, грозила, називаючи їх ворогами „радянського народу".
Коли у 1982 році почав діяти Український Дослідчий Центр
Голоду в Торонто, що почав збирати матеріяли, завірені свідчення
людей, що пережили голод, від науковців-істориків, кореспондентів
та дипломатів, які у тих роках були в Москві і мали можливість
поїхати в Україну, де вони самі бачили це масове і штучне
неймовірне народовбивство, Москва, а за нею всі її підголоски,
піднесли голос протесту проти задуму створити фільм про голод,
якого, як і далі вони твердили, не було. Появу фільму вони назвали
як видумку „буржуазних українських націоналістів", ворожим
виступом проти російського народу, ворогів миру, „німецьких
коляборантів" і т. д., і т. п. Московська амбасада в Оттаві навіть
зверталася до канадського уряду заборонити появу такого фільму.