й пригодою", а перейшло в глибоке внутрішнє відчуття туги за нею,
в бажання бути з нею назавжди. Володя з'ясував собі — він кохає
Аню, прагне одружитися з нею. Йому ніщо її вдовицтво, різниця
віку, віровизнання, побутово-звичаєві навики, розходження в
ментальності, маєтковий стан. Вона мусить належати йому
назавжди! Він негайно напише їй про свої почування і про життєві
пляни. Поробить заходи, щоб отримати посаду вчителя української
мови в приватній українській крем'янецькій гімназії. Він певен, що
батько Славка своїми впливами в крем'янецькому старостві й
знайомствами у волинській шкільній кураторії й Аня своєю
дружбою з родиною директора гімназії допоможуть йому
здійснити йому ці заходи.
Володя написав об'ємистого листа. Просив, щоб Аня переду
мала його пропозиції й пляни та швидко відписала. Тоді він негайно
прибуде до Крем' янця. Сподівається, що відповідь Ані буде
позитивна.
*
* *
Сьогодні пошта принесла багато листів. Але поміж ними не
було листа від Ані. Зате увагу Володі звернув один конверт, зовсім
подібний до того, що кільканадцять днів тому вислав він сам на
адресу Ані. І почерк його руки. Володя схопив листа. Так, це його
лист. Тільки Анина адреса перекреслена, а стрілка вказує на його
зворотну адресу. Значить Аня не прийняла листа, відіслала. Певно
нагнівалася на нього, зігнорувала його, може одружилася, навіть не
повідомивши. .. Володя приглянувся ближче конвертові й —
обімлів. Він побачив зроблену незугарним почерком кременецько
го листоноші дописку: „Зворот — адресатка померла"...
Володя почув, що найвразливіша, найінтимніша, найчутливі-
ша струна в його душі жалісно й боляче зойкнула й обірвалася...