свою професію, а коли такі діячі вмирають, тоді найбільшою
журою громади є те, чи померлий „записав" гроші на таку чи іншу
українську ціль.
Під такою точкою зору розглядаються сьогодні завіщання.
А ось у мене на руках заховалося Дідове завіщання, якого
ніколи не можу забути і яке часто у моїй довголітній вже
громадській праці було для мене дороговказом. Треба знати, що
мій Дідо, помимо своєї дуже широкої й повної самопосвяти
суспільної праці, зазнавав багато прикростей навіть від тих, яким
допомагав, хоч він великодушно забував їм цю невдячність. Проте
найближчими його серцю були ті, які терпіли для ідеї, без огляду
на їхні політичні переконання, і в їх сторону скеровув він своє гаряче
батьківське серце.
Глибоко релігійний, д-р С. Федак кожного дня ранком був у
церкві та служив до Служби Божої. Вечором довго молився у своїй
кімнаті і тоді йому не можна було перешкоджати. Тому не дивно,
що і свою останню волю — своє завіщання розпочинає від Бога:
„Во ім'я Отця і Сина і Духа Святого, Амінь!
На случай моєї смерти іменую універзальною наслідницею
мою жену Марію з Січинських. Половину моєї реальности ч.к. 644
м. Львова при вул. Сикстуській ч. 48 записую моїй дочці Софії
Мельник з тим, що майна того вона не затримає для себе, а дасть
тим з рідні, котрі будуть у потребі в міру тої потреби.
Постанову щодо мого похорону пишу окремо.
Пращаю Вас, дорогі діти, прошу Вас, щобисьтеся взаїмно
любили і собі помагали а також щобисьте любили і шанували
Мамусю.
Памятайте, що Ви є Українці і маєте для України жити та
працювати, а не зражатися при тім ніколи труднощами ані личними
колючками. Я, не зважаючи на прикрости, працював після сил моїх
на кождім полі для добра України, і Ви робіть так само.
Пращаю також моїх коханих внуків та на пам'ятку записую
Ольці годинник стоячий в мармуровій оправі, Юрикові — золотий
годинник з ланцюжком, а Ігорові золоті шпинки.
Благословлю Вас, дорогі діти і внуки, а Тебе, Кохана Марійко,
сердечно пращаю і прошу дарувати всі прикрости, яких від мене
дізнала.
Отсю посліду мою волю написав я в стані цілковитого
здоровля.
Львів, 22 марта 1936.
Др. Стефаніван 2 ім. Федак".
•їй було це прочуття, чи лише збіг обставин, щоДідова ця, як її
називає, „Послідна воля", була написана рік перед смертю, бо в