Одного разу передав мені Митрополит для перегляду велику
збірку листів-документів, які знаходилися у Святоюрськім архіві.
Деякі дуже старинні листи були в оригінальних ковертах з
ляковими печатками, а деякі з поштовими значками. Деякі
документи ми використали для наукової праці, й Митрополит був
дуже вдоволений із знахідки. В часі перегляду листів я знайшов три
коверти із дуже вартісними австрійськими значками, які я приніс
Митрополитові, вияснюючи їх вартість (10,000 німецьких марок!).
На його запитання, звідкіля я це знаю, я зрадив таємницю моєї
нареченої, яка була філятелісткою та мала німецький каталог
значків. Митрополит казав передати ці коверти проф. Шендрикові
до архіву.
Будучи ще на студіях у Богословській Академії, в довільному
часі навчився я різьбарства та інкрустації, чи то інтарсії в дереві.
Вироблялося там хрести, рами до образів, тарілки, коробки-
касетки та інше. Ці речі робилося з решток дерева-кедрини, яка
залишилася після різбярської праці Коверка в семінарській каплиці.
Кедрина ця походила із заповідника митрополичих дібр у Карпатах.
Я постановив зробити касетку для Митрополита, подібну до цієї,
яку я зробив для своєї нареченої. Придбав я кедринові дошинки,
зробив касетку приблизно 12" х 6" х 3", політерував назовні на
чорно, а в середині на-ясно. Зверху горішньої сторони посередині
вирізьбив митрополичий герб " ) , на чотирьох рогах монограми А.
Ш., левик та тризуб. За добу перед днем св. Андрія з початком праці
в робітні я подав цю касетку разом з сердечними побажаннями
Митрополитові. Від несподіванки він був зворушений, подякував й
ще дужче приголубив мене. Ця касетка лежала потім постійно на
його письмовому столі, наповнена грішми, приготованими для
відвідувачів, що потребували допомоги.
Митрополит присвятив ціле своє життя для з'єднання христи
янських Церков Сходу і Заходу згідно з дорученням папи Урбана
VIII, що українці будуть тими, хто довершить це діло. Для цієї
унійної праці Митрополит мав також повновласті від папів Лева
XIII та Пія X. Він створив епоху в тій ділянці. Немає йому рівного в
історії церковного об' єднання. Для унійної цілі Митрополит
навіть їздив інкогніто до Петербургу в 1906 році, де заложив перші
російські громади (католицькі) під проводом єпископа Леоніда
Федоріва. В Римі заложив Митрополит у 1910 році першу російську
католицьку церкву св. Лаврентія деі Монті.
Після звільнення з царської неволі в 1917 році, відвідуючи
11) Митрополичий герб був у основі гербом родини графів Шептицьких
(підкова з хрестиком та стрілою) з додатком: кардиналський капелюх, митра,
жезло та хрест на тлі мантії.