— Левом ХІІЇ, Пієм X I і Піем X II (пар. Енц. Орієнталєс, А. А. С., 1946, ст.
34), — а саме те, щоб шанувати
,що
більше, щоб піддержувати в їхній справ
жній непорочності ті Східні Церкви, які бажають творити єдине стадо Хрис
тове з цією Римською Церквою, і які, як ось Українська Церква, засвідчують
це братньою солідарністю, синівським довір’ям, люб’язною співпрацею, щоб
утвердити і поширити у світі християнське ім’я.
Ми бажаємо висловити нашу вдячність Господеві нашому Ісусові Хрис
тові, Найвищому Главі і Владиці-Пастиреві своєї Церкви. І не можемо промов
чати, разом із нашою Священною Конґреґацією для Східніх Церков, нашого
благовоління до достойної особи Кардинала Сліпого, що в ньому ми з радістю
визнаємо подвижника цього чину, він бо на оцій римській землі засвідчує
подвійну традицію Української Католицької Церкви: одну — релігійну, через
здвигнення оцього нового храму, і другу — культурну, через заснування,
ще тількищо в початковій стадії, але багатонадійного і в сучасну хвилину
так знаменного, нового Католицького Університету, що особливо характери
зується студіями історії і мислі України. Ми вже більше разів засвідчували
наш подив і нашу пошану для цього світлого представника Української Церк
ви, бо в ньому ми бачимо достойного наступника того славного Пастиря Львів
ської Митрополичої Церкви, яким був Архиєпископ Андрей Шептицький
(1900-1944). В далекому 1923 p., в дуже таки особливих обставинах, ми мали
щастя з ним познайомитися. И отож ми раділи, коли то, за заступництвом
нашого достойного попередника, Папи Йоана XX III, вдалося досягти його
звільнення після багатьох років заслання. Ми теж завжди бажали, щоб його
перебування в Ватикані було для нього погідним та плідним на добротвор-
чість та щоб воно було для Риму прикладом безстрашної та пастирської вір-
ности Христові і Його Церкві.
Йому йусім тим, що допомагали йому в тому важкому почині, що його
сьогодні маємо щастя торжественно
Благословення!
МІЖ НАРОДОМ
Своє слово виголосив Папа Пав
ло VI італійською мовою, а на. за
кінчення подав її зміст в англійській
мові. Опісля привітався з усіма Вла
диками, обмінюючись з кожним кіль
кома словами. Зокрема довше зупи
нився Святіший Отець в розмові з
пряшівським єпископом Василем Гоп-
ком та вінніпезьким митрополитом
Максимом Германюком. У супроводі
всіх Владик Папа перейшов до при
міщень Українського Католицького
Університету, вітаючися з священика
ми і паломниками, що з усіх усюдів
простягали до нього руки. Довше зу
пинився Папа Павло VI між групою
малих семінаристів, сердечно вітаючи
і благословлячи їх. Більш, як годину
провів Папа в Храмі святої Софії та
між українцями, а після його від'їзду
маси народу ще довго не відходили,
посвятити, наше признання і наше
Папа Павло VI в товаристві
Верховного Архиепископа Йосифа
благословить храм св. Софії