Таблиця на хресті, що був поставлений Оіля хати, в якій
о. Нестор Дмитрів відправив першу українську Службу
Вожу в Канаді, 12 квітня 1897 року. В цьому ж дні був
поставлений дерев’яний Хрест Свободи.
ку, в рямках Українського Національ
ного Фестивалю Канади. Давфин має
тісне відношення до історії УНСоюзу.
Саме тут, у Велі Ривер біля Давфину,
12-го квітня 1897-го року у малій ха
тині українського поселенця, яка й
досі зберігається, як історична па
м’ятка, висланий до Канади УНСою-
зом редактор „Свободи” о. Нестор
Дмитрів відправив першу на канадій-
ській землі українську Службу Божу.
На тому самому місці і великими цер
ковними торжествами почався День
Українського Народного Союзу 3-го
серпня 1969-го року.
Початково здавалося, що запляно-
вані врочистості треба буде або від
класти, або змінити їх програму, як
небо затягнулося густими хмарами та
почало блискати й гриміти. Але за
гроза бурі швидко проминула і на
площі над річкою, де стоїть перша в
Канаді українська церковця св. Ми-
хаїла і Хрест Свободи на пам’ятку
першої в Канаді української Служби
Божої, став до Архиєрейської Святої
Літургії Митрополит Української Ка
толицької Церкви в Канаді, ВПрео-
священніший Кир Максим Германюк
в сослуженні численного духовенс
тва. Співав катедральний хор з Вінні
пегу.
Під кінець Святої Літургії Владика
Митрополит виголосив знаменну про
повідь, головною темою якої було
плекати, зберігати, збагачувати все
своє рідне: рідну українську мову,
рідні українські церковні і народні
традиції, рідну українську культуру,
бо це наші найбільші скарби, ми без
мірно збагачуємо ними країни нашо
го поселення та здобуваємо увагу
цих країн і світу до нашого таланови
того, але безталанного українського
народу. На закінчення хор і тисячі
приявних відспівали пісню-гимн „Бо
же Великий”.
Безпосередньо після Архиєрейсько'
Святої Літургії в католицькому обря
ді, відправили Молебень в наміренн.
УНСоюзу і його членства православ
ні отці: о. прот. Михайло Куданович
зі Ст. Пол у Міннесоті, який особис
то репрезентував Первоієрарха Укра
їнської Православної Церкви в ЗС-А
Блаженнішого Митрополита Іоанг
Теодоровича, о. Тарас Славченко, ре
презентант Преосв. Владики Борис*
та о. Петро Петрусь з Українсько
Православної Церкви під грецькок
юрисдикцією в Вінніпегу. Після Мо
лебня о. Куданович в проповіді зі сво
го боку звертав увагу на великі ук
раїнські надбання та закликав до Ь
зберігання і збагачування. Під ча<
Молебня співав цей сам катедраль
ний хор з Вінніпегу, що співав пц
час Архиєрейської Святої Літургії. А
після Молебня читали Святе Письм(
та проповідували пастор І. Р. Кова