Геологи крок за кроком розгаду
ють таємниці природи кристалічного
масиву, на якому лежить Україна.
Український кристалічний щит тяг
неться від Озівського моря аж до
Шепетівки. Його з гордістю назива
ють „Сяючим щитом України”. Оли
во, молідбен, вольфрам, срібло, золо
то, кобальт, нікель, титан, манґан . . .
На ці метали багаті всі давні докем
брійські щити плянети, з-поміж них
і наш український. Вони формували
ся приблизно в один і той же час —
два-три мільярди років тому, в докем
брійську епоху — за одних і тих са
мих геологічних умов і з одної і тої
самої маґми. Це й стало провідною
думкою українських геологів, коли
п’ять років тому вони почали розгор
тати широкі пошуки золота. Дехто з
геологів каже: „Якби ці аналогії та
підтвердилися до кінця . •.”
Часто геологам Новомосковської
геологічної експедиції доводилося
звертатися гіо консультацію до ака
деміка Миколи Семененька, випуск
ника Дніпропетровського гірничого
інституту. Він найкращий знавець до-
кембрія на Україні. Це за його прог
нозами і знайшли на Сурі золото в
корінних кристалічних породах. Наш
докембрійський щит уже набагато
виправдав себе: на ньому найбагат-
ша в світі манґанова руда, найбільші
поклади титанової руди, найкращі в
світі вторинні каоліни (під селом Но
воселиця на Черкащині), найкращі в
світі залізна руда й лябрадорити —
камені-самоцвіти.
Таємниче лежить під землею крис
талічний щит України. Пошуки три
вають. Золото ще не все відкрито.
Покищо лише чотири свердловини
виявили золоті жили з високим вміс-
ом металю в породі, чотири інші —
з звичайним. Упевнено, крок за кро
ком просуваються геологи до постав
леної мети. Попереду ще велика ро
бота, тяжка і складна.
С К И Т С Ь К Е З О Л О Т О
Скитські войовники в бойовому змагу. Скити — ікочовий народ, що заселював
українські степи з 7-ого сторіччя до Христа до 2-ого сторіччя п. нар. Христа.
На фото: зображення скитів із золота знайдене в одній із скитських могил.