тичне життя Америки, відвідують
рідні українські церкви, співають у
хорах, виступають у танцювальних
групах (виховувані свого часу майс
тром українського народного танку
Василем Авраменком).
У першому числі з грудня 1927 р.
англомовного „Українського Моло
дечого Журналу" були надруковані,
між ін., такі статті й матеріяли: ,,Бо-
плян про козаків", М. Гоголь •—
„Українська ніч", українська народ
на казка про Правду і Кривду, з ілю
страціями Ю. Нарбута та ін. Від ча
су до часу у квартальнику містились
і матеріяли українською мовою, най
частіше пісні, в обробці М. Гайворон-
ського, або і його авторства, як, напр.,
пісня „Україна": „Україно моя рід
на, нене моя, нене" . . . Видаючи цей
квартальник, УНСоюз дбав про те,
щоб зацікавити українською культу
рою і нашими проблемами багатьох
своїх членів молодшої Генерації, зна
йомити їх із досягненнями українсь
кої культури й науки, з тисячоліт
ньою історією українського народу —
і так зактивізувати в українсько-аме-
риканеькому житті.
Попередній головний редактор що
денника „Свобода" сл. п. д-р Лука
Мишуга писав у статті „Як формував
ся світогляд українського емігранта
в Америці" („Пропам'ятна Книга У-
НС", 1936 p.), між ін., наступне:
„Редакція „Свободи" завважила, що
того всього замало, й тому почала ще
іншу роботу. Наперед ми зачали по
мішувати звідомлення чужих газет
про Україну та українців. З них укра
їнські діти пізнали, що українська
справа — це справа, якою цікавить
ся світ. Потім дано нагоду поміщува-
ти про себе і своє життя всякі вістки,
по-англійськи. Діти могли читати
вістки про організацію клюбів, про
спортові виступи, про свої концерти...
Дозволено дітям
висказувати свої
думки свобідно, щоб скидали з себе
страх перед публічним виступом і
набирали відваги говорити свої дум
ки, почування та змагання й обсто
ювати їх розумними аргументами, як
це практикується в американськім
житті".
XVHI Конвенція УНСоюзу визнала
корисність такої культурницької пра
ці серед доросту й молоді в Америці.
Тоді вирішили перемінити цей жур-
нал-квартальник у тижневик „The
Ukrainian Weekly" — „Український
тижневик", що виходить і нині за
редакцією Зиновія Снилика при що
деннику „Свобода".
У квартальну містились, крім по
точних матеріялів, такі важливі тво
ри в перекладі на англійську, як по-
ма І. Франка „Абу Каеимові капці"
(переклав віршем Володимир Семе-
нина), уривки з творів М. Гоголя, Г.
Квітки (з повісти „Маруся"), уривки
з творів М. Коцюбинського та ін. кля-
сиків, цікаві репортажі з поточного
мистецького українського життя, в
тому про працю Олександра Архи-
пенка (з рідкісною світлиною), стат
ті на історичні теми акад. Д. Яворни-
цького з ілюстраціями з часів Козач
чини, та ін., також огляди і рецензії
на українські й американські видан
ня на українську тематику, листу
вання з молодими читачами тощо.
Можна припустити, що з бігом ча
су знову назріє потреба видавати
такого типу літературно-мистецький
та пізнавально-інформаційний жур
нал англійською мовою на українсь
ку тематику, даючи в ньому більше
місця й українській мові, особливо
пісням, приказкам, коротким опові-
д а нням,
англійсько - українському
словничку тощо. Зберігати й розвива
ти українську мову, поруч англійсь
кої, українські традиції — поруч із
американськими, українську свідо
мість і любов до України серед нових
Генерацій американців українського
походження — це значить зберігати
і розвивати Український Народний
Союз.
Книжкові видання для дітей і молоді
На превеликий жаль, першим ке
рівникам
УНСоюзу та редакторам
„Свободи" не було змоги охоплюва-