тоді, коли людина забезпечується з
уваги на риск смерти, вона робить
це не тільки тому, що може вчасно
померти, але більше тому, що хтось
їй дорогий може її пережити, чи вона
сама житиме довше, як можна було
сподіватися.
Забезпека живих і мертвих
Чим є життьове забезпечення? Як
може воно дбати про живих і мертвих,
не зважаючи на всю непевність люд
ського життя? Відповідь коротка:
життьове забезпечення це ніщо інше,
як практичне застосування коопера
ції. Це кооперативний плян, спертий
на велике число людей, які визнають
засаду „всі за одного, один за всіх".
Всі вони складають невеликі суми на
те, щоб, як комусь трапиться нещас
тя, із раніше зложених вкладок по
крити понесену втрату. З людським
життям, як з домами. Статистика ка
же нам, скільки домів знищить вогонь
в одному році, ми лише не знаємо
котрий дім згорить. Тому всі власни
ки складаються згори для власників
тих нечисленних домів, які мають
згоріти, щоб спільними невеличкими
сумами покрити втрату. Статистика
каже нам, скільки людей помре в од
ному році з-поміж різних груп забез
печених. На цій основі спеціялісти об
раховують, скільки грошей треба бу
де мати для того, щоб виплатити ро
динам померлих людей суми, на які
вони забезпечилися. І так вся грома
да складається й то згори на виплату
забезпечення для тих, які скоріше
помруть.
Людина ставить собі в житті чима
ло завдань. До перших належить ви
ховання дітей, забезпечення їм вихо
вання і науки, забезпечення прожит
ку для дружини. Людина виконує
свій намічений плян. Йде крок за кро
ком по ступенях життя, збільшує своє
знання і свої труди, щоб росли заро
бітки, робить ощадності. Але життя
непевне й ніколи невідомо, чи доля
нам дозволить докінчити наші пля-
ни. Щоб забезпечитися від цієї
жорстокої непевности долі, дбайли
ва людина користає з життьового за
безпечення. Дійде вона до кінця на
міченого пляну, то й власним трудом
й дбайливістю приготує собі й своїм
кращу долю. Якщо ж лиха доля вко
ротить їй віку, тоді забезпечення ви
конає за неї незакінчену роботу.
Уявім собі, що до нас прийде ку
пець і скаже: „Ось тут маєте дім, вар
тість якого сягає 10,000 долярів. Під
пишіть аплікацію й набудете його на
власність за 25 долярів місячної рати,
яку сплачуватимете так довго, доки
не заплатите приблизно 75 відсотків
того дому. Якщо б ви тим часом роз
думалися, я зверну вам значну части
ну вплачених рат й ви будете вільні
ТЕПЕРІШНІ ГОЛОВНІ УРЯДОВЦІ УНС
Гол. радний Д. ШМАІ AJJ.A
Гол. радний Т. ШПІКУЛА