дуже а дуже сильний, то зі своєю си
лою залетів би далеко, може навіть з
Америки до Англії.
Учені обчислили, що колиб голос
чоловіка був 2,000,000,000 разів силь-
нійший аніж він є, то міг би переле
тіти простір 3,000 миль. Якраз на зем
ській кулі буде до 2,000,000,000 лю-
дий. Отже якби хто створив таке»чудо,
аби всі ті люди могли зєднати всі свої
голоси в один могутний голос, то що
йно тоді такий голос мав би силу до
летіти з Ню йорку до Лондону. Але
про таке чудо можна тільки говорити
в казці, а наділі воно не можливе. Ні
хто не може зібрати два біліони лю-
дий разом, ані ніхто не може зібрати
їх голосів в один.
Вони працювали над сим питаннєм
20 літ. Досліди і праці коштували мі-
ліони долярів.
А вислід сеї праці і сього видатку
був такий, що на Українське Різдво,
7-ого січня, 1927, Нюйорчани вже дій
сно зачали говорити бездротним те
лефоном з Лондонцями і Лондонці
з Нюйорчанами.
Се вже не чудо, а наука і праця
створила се, що голос одного чоло
віка, хотяй він спокійно говорить у
своїй хаті або свому офісі до теле
фону, має силу голосів 2,000,000,000
людий і миттю перелітає понад океан
аж до слухавки викликаного телефону
у віддалі 3,000 миль.
Але розум чоловіка, наука і поступ
вміють найти спосіб на все.
Нюйрська Телефонічна і Телегра
фічна Компанія доручила своїм інжи-
нірам придумати такий спосіб, аби
голос чоловіка був такий могучий,
щоби летів і 3,000 миль і більше.
В коротких словах ся пересилка
голосу з Ню Йорку до Лондону пред
ставляється так (гляди теж, долучену
ілюстрацію):