дого тижня ЗО псів. Колиж показало ся, ідо песячий рід в
Царгородї все таки з дня на день збільшаєть ся, бо на місце
ЗО убитих кождого тижня родить ся 90 псів більше, парлямент
ухвалив винищити псів цілком, до ноги. Виловлено отже всіх
псів у Царгородї і кількома кораблями вивезено їх на один о-
стров на мори Мармара. Там давано їм трохи їсти, але так
мало, що пси гинули з голоду.
Довідались про се хитрі Греки і виєднали собі у Турків
дозвіл забрати з острова всі пси. Греки поубивали всіх псів,
а шкіру вивезли до західної Европи на рукавиці. На острові і
в Царгородї не стало анї одного пса...
Незадовго по сїй події на Царгород впало велике неща-
етє: огонь знищив 7.000 домів. По місті пійшли поголоски, що
завинило тут нравительство, яке вигубило псів. Люди каза
ли, що підчас огню вони бачили в хмарах псів, які спускали
'ся на горіючі доми і пожирали полумінь. Се деякі толкували
собі в той спосіб, що пси навіть по смерти хотіли ратувати
мешканців Царгороду. В кілька місяців пізнїйше в Царгородї
повстав другий огонь, який знищив около 15.000 домів. Люди
знова казали, що бачили душі собак, які звістили їх про над-
ходяче нещастє.
Прийшла італїйсько-турецька війна, яка покінчила ся по
громом Турків. За нею прийшла балканська війна, яку Туреч
чина знова програла. 125.000 Турків, старців, женщин і дїтий,
збігло ся до Царгороду, кажучи, що в дорозі зявляли ся їм
душі псів і шептали їм про упадок Царгороду та про страш
ний копець сеї війни. Коли упав Адріянополь, одно з найсьвя-
тїйших турецьких міст, яке в турецьких руках було понад
450 літ, турецькі жовніри казали, що день перед його упад
ком над містом появила ся громада собачих душ і казала всім
вірним, що завтра місто упаде.
Знова перед виповідженєм Туреччиною війни в падоли
сті 1914 року царгородські мешканці говорили, що бачили
псів у небесах, які звіщали їх про надходяче нещастє. Відтак
казали, що в день перед смертию турецького султана, Маго-
меда V., бачили на небі дугу, в виді собаки з червоним язиком.
Що більше, Турки кажуть, що пси про се їх сповіщають,
що турецьке панованє незадовго скінчить ся в Европі і що
незабавом вони мусять іти назад до Брузи, в Малій Азії, відки
їх предки почали будувати теперішну турецьку державу.
Найглибше місце на океані.
Найглибше місце в мори є на Тихім океані" коло острова
Ґуам. Американський корабель „Неро" робив там поміри і
найшов дно у глибині 6 миль, або 2.612 стіп більше, ніж ви
носить найвисша гора на сьвітї, Еверест (в Гімаляях, в Азії).
Спостережено, що животини морські жиють у глибині около
5 миль.